Лицензионная АВК-5 ред. 3.2.1. от производителя (7200 грн. с НДС на 2 П.К.)
.
Бесплатно установка, обучение, обновление, консультации, обслуживание.



Який код послуги треба вказувати в податковій накладній, якщо основний код виду діяльності підприємства 68.20, а надаються ті послуги, які не пов'язані з КВЕД підприємства? Чи обов'язкова прив'язка коду послуг за КВЕД в податковій накладній та видом діяльності підприємства?<br>Запитання-відповіді від 05.07.2017

? Який код послуги треба вказувати в податковій накладній, якщо основний код виду діяльності підприємства 68.20, а надаються ті послуги, які не пов'язані з КВЕД підприємства? Чи обов'язкова прив'язка коду послуг за КВЕД в податковій накладній та видом діяльності підприємства?

Відповідно до ст. 283 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

Орендна плата – це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством (ст. 286 ГКУ).

Законом України від 24 червня 2004 року № 1875-IV "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що комунальні послуги – це результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи власників приміщення, будинку, споруди, житлового комплексу або у комплексу будинків і споруд.

Таким чином, основним предметом договору оренди є встановлення розміру орендної плати за користування майном. Якщо орендар самостійно не укладає договори на споживання комунальних послуг та енергоносіїв з їх безпосередніми постачальниками, а здійснює відшкодування (компенсацію) орендодавцю витрат на їх оплату, то в договорі оренди визначається порядок розрахунку вартості спожитих орендарем комунальних послуг та енергоносіїв та їх оплати (відшкодування, компенсації).

Операції з відшкодування (компенсації) орендарем витрат за спожиті комунальні послуги та енергоносії, передбачені договором оренди, є об'єктом оподаткування податком на додану вартість, і відповідно кошти, що отримуються від орендаря як відшкодування (компенсація) зазначених послуг, включаються орендодавцем до бази оподаткування та оподатковуються податком на додану вартість у загальновстановленому порядку, оскільки є складовою частиною операцій з постачання послуг при наданні в оренду нерухомого майна.

Згідно з п. 201.1 ПКУ на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

Платник податків має можливість скласти податкову накладну окремо на суму орендної плати та окремо на суму відшкодування витрат за спожиті комунальні послуги та енергоносії. При цьому орендодавець у податковій накладній просто дублює коди послуг, які зазначені у податкових накладних безпосередніх постачальників комунальних послуг та енергоносіїв. А у відомостях про суб'єкт господарювання, що містяться у Єдиному державному реєстрі, буде достатньою наявність загального для орендодавців коду КВЕД 68.20.

Щодо інформаційно-консультаційних послуг – та ж сама логіка, що і відносно компенсації комунальних послуг. Тобто орендодавець транслює у податковій накладній послуги та відповідні коди, які безпосередні постачальники цих послуг зазначають у податкових накладних виписаних на ім'я орендодавця.

Не зайвим буде додати до відомостей про орендодавця ті КВЕДи, які не передбачають наявність ліцензій чи спеціальних технічних засобів, які мали б знаходитися на балансі орендодавця.

Щодо відповідності коду послуги та КВЕДу, то необхідно зазначити таке.

Законом України від 21.12.2016 р. №1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" запроваджено зупинення реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування в ЄРПН у разі їх відповідності сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, встановлених п. 74.2 ПКУ.

Так, зупинення реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування в ЄРПН відбувається у разі їх відповідності сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, встановлених п. 74.2 ПКУ.

Серед таких критеріїв – відсутність документів дозвільного характеру – відомостей, про які надані ДФС уповноваженими на це органами; ліцензії, видані органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на провадження певного виду діяльності (дозвільні документи, ліцензії на здійснення відповідної діяльності, які відповідно до законодавства передбачені для виробництва або реалізації цих товарів/послуг) стосовно товарів/послуг, які зазначено у податковій накладній / розрахунку коригування. Здійснюється перевірка відповідності кодів УКТ ЗЕД / кодів послуг, визначених у податковій накладній, яка реєструється в ЄРПН визначеним кодам УКТ ЗЕД / кодам послуг, за якими обов'язково має бути наявність у платника дозвільних документів, ліцензій на здійснення відповідної діяльності (за реквізитами документів дозвільного характеру з урахуванням терміну їх дії.

Станіслав Лаврінчук

аудитор, АФ "Є.С.Аудит"

Дата підготовки 03.07.2017
© ТОВ «Інформаційно-аналітичний центр «ЛІГА», 2017
© ТОВ «ЛІГА ЗАКОН», 2017

ЛІГА:ЗАКОН
www.ligazakon.ua postamble();
© Информационно-аналитический центр "ЛІГА", 1991-2017.
© ООО "ЛІГА ЗАКОН", 2007-2017.
Телефон: (044) 538-01-01, 538-01-02 E-mail: support@ligazakon.ua  
Все права на материалы, размещенные на www.ligazakon.ua, охраняются в соответствии с законодательством Украины. При цитировании и использовании любых материалов ссылка на www.ligazakon.ua обязательна. При цитировании и использовании в интернете гиперссылка (hyperlink) на www.ligazakon.ua обязательна. Републикация любых материалов www.ligazakon.ua возможна только с письменного согласия OOO "ЛIГА ЗАКОН".