Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: http://www.cct.com.ua/images/avk-5.jpgОгляд нових нормативних актів України

(лютий 2018).
Повний текст нормативних документів містить законодавча база України

"Юрист+Закон" ( 70 грн. ) на DVD або USB-FLASH-носіях.

 

Лицензионная АВК-5 ред. . 3.3.3. . от производителя (7200 грн. с НДС на 2 П.К.).

Обучение АВК-5 – бесплатно, видеокурс + методичка.

Бесплатно установка, обучение, обновление, консультации, обслуживание.

(044)331-63-18 (050)330-54-00 (063)152-61-27   (068)201-77-62

 

 

28.02.2018

Кабмін постановою від 07.02.2018 N 106 затвердив Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки розвитку фермерських господарств.

Цим Порядком визначається механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Фінансова підтримка розвитку фермерських господарств".

Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики.

Фінансова підтримка надається: фермерському господарству, у власності та/або користуванні якого перебуває не більше ніж 500 гектарів земель сільськогосподарського призначення, яке має чистий дохід (виручку) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік до 15000000 гривень; сільськогосподарському обслуговуючому кооперативу, до складу якого входить не менше ніж 20 членів, серед яких повинні бути не менше ніж одне фермерське господарство, а інші - фізичні особи, у власності та користуванні кожної з яких перебуває не більше ніж 100 гектарів земель сільськогосподарського призначення.

Фінансова підтримка надається одержувачам за такими напрямами:

часткова компенсація вартості закупленого у суб'єктів насінництва насіння сільськогосподарських рослин вітчизняної селекції;

часткова компенсація витрат, пов'язаних з наданими сільськогосподарськими дорадчими послугами;

фінансова підтримка сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;

часткова компенсація вартості придбаної сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва;

здешевлення кредитів.

Постанова набрала чинності 28 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 28.02.2018 N 41.

 

 

Кабмін постановою від 21.02.2018 N 109 вніс зміни до вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення митними органами України.

Нагадаємо, що відповідно до пункту 14 Переліку однією з підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення органами доходів і зборів, є одержання ними в установлених законодавством випадках від правоохоронних органів письмових доручень у рамках кримінального провадження.

Змінами, які внесено постановою до пункту 14 Переліку, передбачено, що у разі прийняття на вищезгаданій підставі рішення про здійснення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення інформація, що містить назву правоохоронного органу, від якого одержане письмове доручення, дату та номер цього доручення, а також дату, час та місце проведення такого огляду (переогляду), доводиться до відома декларанта шляхом надсилання електронного повідомлення з накладенням електронного цифрового підпису посадової особи органу доходів і зборів.

У разі подання митної декларації на паперовому носії така інформація доводиться до відома декларанта або уповноваженої ним особи у письмовому вигляді.

Постанова набрала чинності 28 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 28.02.2018 N 41.

 

 

Кабмін постановою від 07.02.2018 N 107 затвердив Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва.

Цим Порядком визначається механізм використання коштів, передбачених Мінагрополітики у державному бюджеті за програмою "Державна підтримка галузі тваринництва".

Бюджетні кошти спрямовуються з метою державної підтримки розвитку галузі тваринництва, стабілізації поголів'я худоби та поліпшення її генетичного потенціалу, стимулювання збільшення виробництва продукції тваринництва.

Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики.

Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку.

Бюджетні кошти спрямовуються на державну підтримку за такими напрямами:

часткова компенсація відсоткової ставки за банківськими кредитами, залученими для покриття витрат, пов'язаних із провадженням діяльності у галузях: вівчарство, козівництво, бджільництво, звірівництво, кролівництво, шовківництво та аквакультура;

часткова компенсація вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції в частині витрат, профінансованих за рахунок банківських кредитів;

спеціальна бюджетна дотація за утримання корів молочного, молочно-м'ясного та м'ясного напряму продуктивності;

спеціальна бюджетна дотація за вирощування молодняка великої рогатої худоби, який народився в господарствах фізичних осіб;

часткове відшкодування вартості закуплених для подальшого відтворення племінних тварин, а саме телиць, нетелей, корів молочного, молочно-м'ясного та м'ясного напряму продуктивності, свинок та кнурців, вівцематок, баранів, ярок і сперми бугаїв та ембріонів великої рогатої худоби, які мають племінну (генетичну) цінність;

часткове відшкодування вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції.

Постанова набрала чинності 28 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 28.02.2018 N 41.

 

 

Кабмін постановою від 31.01.2018 N 108 вніс зміни до переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України.

Із зазначеного переліку виключено Грузію, Республіку Естонія, Латвійську Республіку, Республіку Мальта і Угорщину.

Нагадаємо, що господарські операції з контрагентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до вищезгаданого переліку, відносяться до категорії контрольованих для цілей трансфертного ціноутворення.

Постанова набирає чинності з дня її опублікування.

 

 

МВС наказом від 10.01.2018 N 9 затвердило нові форми актів обстеження об'єктів чи приміщень, призначених для провадження діяльності, пов'язаної з обігом наркотичних засобів.

Акта обстеження об'єктів чи приміщень, призначених для провадження діяльності, пов'язаної з розробленням, виробництвом, виготовленням, зберіганням, перевезенням, придбанням, реалізацією (відпуском), використанням та знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

Акта обстеження об'єктів чи приміщень, призначених для провадження діяльності, пов'язаної з культивуванням рослин, уключених до таблиці I Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

Журналу реєстрації актів обстежень об'єктів і приміщень, призначених для провадження діяльності, пов'язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів;

Журналу реєстрації заяв для отримання дозволу на використання об'єктів чи приміщень, призначених для провадження діяльності, пов'язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 31 січня 2018 р. за N 121/31573 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

27.02.2018

Мінекономрозвитку та Мінфін спільним наказом від 17.01.2018 N 37/11 затвердили Порядок взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України, в учасника процедури закупівлі.

Цей Порядок розроблено з метою спрощення доступу суб'єктів господарської діяльності до торгів шляхом проведення автоматичної перевірки відсутності підстав для відхилення пропозиції учасника процедури закупівлі відповідно до ч. 2 ст. 17 розд. III Закону "Про публічні закупівлі", пп. 191.1.36 п. 191.1 ст. 191 розд. I Податкового кодексу та пп. 37 п. 4 Положення про Державну фіскальну службу України.

Інформаційна взаємодія здійснюється на центральному рівні виключно в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до законодавства з питань захисту інформації.

Суб'єктами інформаційних відносин відповідно до цього Порядку є Мінекономрозвитку та ДФС.

Інформаційну взаємодію забезпечують інформаційно-телекомунікаційні системи ДФС та електронна система закупівель.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 05 лютого 2018 р. за N 139/31591 та набирає чинності з дня, що настає за днем його офіційного опублікування.

 

 

Мінсоцполітики наказом від 22.01.2018 N 74 затвердило Методику розроблення професійних стандартів.

Ця Методика визначає загальні вимоги розроблення професійних стандартів з метою надання методичної допомоги роботодавцям, їхнім організаціям та об'єднанням, галузевим (міжгалузевим) радам, центральним органам виконавчої влади, науковим установам, іншим заінтересованим суб'єктам у забезпеченні єдиного підходу та дотримання об'єктивності під час розроблення професійних стандартів та забезпечення якості проведення їх перевірки.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 13 лютого 2018 р. за N 165/31617 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

НКРЗІ рішенням від 28.11.2017 N 607 затвердила Порядок реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі.

Дія цього Порядку поширюється на відносини між операторами, провайдерами телекомунікацій та абонентами телекомунікаційних послуг при реєстрації абонентів.

Абонент, який отримує телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, зокрема знеособлено, у тому числі абонент, якому скорочено перелік послуг, має право зареєструватися в оператора, провайдера телекомунікацій шляхом подання заяви про реєстрацію.

Заява про реєстрацію може бути подана за вибором абонента як в електронній, так і паперовій формі. Такі заяви (за умови їх повної відповідності вимогам цього Порядку) мають однакову юридичну силу.

Оператор, провайдер телекомунікацій протягом одного робочого дня після отримання від абонента заяви про реєстрацію вносить його дані до бази даних та повідомляє про це абонента у будь-якій формі.

Запис про реєстрацію абонента зберігається у відповідній базі даних оператора, провайдера телекомунікацій протягом всього строку дії договору про надання телекомунікаційних послуг, укладеного між абонентом та оператором, провайдером телекомунікацій, а також протягом строку позовної давності, визначеного законом, у разі припинення зазначеного договору.

Реєстрація абонента здійснюється безоплатно.

Рішення зареєстровано в Міністерстві юстиції 06 лютого 2018 р. за N 145/31597 та набирає чинності через 9 місяців з дня його офіційного опублікування.

 

 

Кабмін постановою від 07.02.2018 N 105 затвердив Порядок проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення.

Така оцінка проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення.

Оцінку проводить уповноважений Держгеокадастром на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою "Проведення земельної реформи", суб'єкт господарювання, якому надаються бюджетні кошти на безповоротній основі в межах відповідних бюджетних асигнувань та який є суб'єктом оціночної діяльності відповідно до ст. 6 та з урахуванням вимог ч. 3 ст. 18 Закону "Про оцінку земель".

Об'єктом оцінки є землі сільськогосподарського призначення незалежно від форми власності в межах території природно-сільськогосподарських районів (у тому числі гірських природно-сільськогосподарських районів) АР Крим, областей, крім земель сільськогосподарського призначення в межах населених пунктів, оцінка яких проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

Загальнонаціональну (всеукраїнську) нормативну грошову оцінку земель сільськогосподарського призначення планується провести у 2018 році.

Постанова набрала чинності 27 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 27.02.2018 N 40.

 

 

Мінсоцполітики та МОН спільним наказом від 15.01.2018 N 34/33 затвердили зміни до Положення про професійне навчання працівників на виробництві.

Основною метою змін є приведення зазначеного нормативно-правового акта у відповідність до вимог чинного законодавства.

Зокрема, уточнено, що роботодавець здійснює формальне та неформальне професійне навчання працівників.

Формальне професійне навчання здійснюється відповідно до вимог стандартів професійної (професійно-технічної) освіти, типових навчальних планів і програм, освітніх програм, стандартів вищої освіти у закладі освіти або безпосередньо у роботодавця.

Здійснення неформального навчання не регламентується місцем набуття, строками та формою навчання.

За результатами формального професійного навчання працівників видаються документи про освіту, зразки яких затверджено постановами Кабміну від 22.07.2015 N 645 "Про документи про загальну середню та професійно-технічну освіту державного зразка і додатки до них" і від 31.03.2015 N 193 "Про документи про вищу освіту (наукові ступені) державного зразка".

За результатами неформального навчання видається довідка, в якій зазначаються професія (спеціальність), кваліфікація, за якою здійснювалось навчання, напрям підвищення кваліфікації, строки навчання.

Результати неформального навчання за робітничими професіями підтверджуються у порядку, затвердженому постановою Кабміну від 15.05.2013 N 340 "Про затвердження Порядку підтвердження результатів неформального професійного навчання осіб за робітничими професіями".

Перелік робітничих професій, за якими здійснюється підтвердження результатів неформального професійного навчання осіб за робітничими професіями, затверджено наказом Мінсоцполітики від 23.12.2013 N 886.

Особі, яка підтвердила кваліфікацію, видається свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації за результатами неформального професійного навчання.

У разі виявлення в особи під час проходження процедури підтвердження кваліфікації рівня професійних знань, умінь та навичок, достатніх для виконання окремих видів робіт за професією, такій особі видається сертифікат оцінювання результатів неформального професійного навчання.

Порядок видачі та форми документів про підтвердження результатів неформального професійного навчання осіб за робітничими професіями затверджено наказом Мінсоцполітики від 17.07.2014 N 477.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 02 лютого 2018 р. за N 136/31588 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

26.02.2018

Нацбанк постановою від 22.02.2018 N 16 вніс зміни до Положення про порядок здійснення банками аналізу та перевірки документів (інформації) про фінансові операції та їх учасників.

Вимоги цього Положення не поширюються на фінансові операції, що здійснюються, зокрема, на виконання договорів, укладених резидентами з юрособами - нерезидентами, якщо будь-яка зі сторін договору та/або відповідної фінансової операції включена до списку 2000 найбільших публічних компаній світу (Forbes Global 2000) або є їх дочірньою чи афілійованою компанією [крім випадків, якщо учасником операції або кінцевим бенефіціарним власником (контролером) учасника операції, або особою, на користь чи в інтересах якої проводиться ця операція, є юридична або фізична особа, яка має місцезнаходження (зареєстрована / постійно проживає) у країні, що визнана Верховною Радою України державою-агресором/державою-окупантом].

Під час здійснення аналізу документів про фінансові операції (наміри здійснення фінансових операцій) банк повинен оцінювати та враховувати ризики за географічним розташуванням держав (територій) реєстрації, місця проживання чи місцезнаходження учасників фінансових операцій на підставі сформованого банком списку ризикових держав (територій), який має включати: держави (території), що віднесені Кабміном до переліку офшорних зон; держави (території), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, які проводять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення; держави (території), які мають стратегічні недоліки у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення відповідно до заяв Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF); держави (території), щодо яких банк самостійно визначив критерії ризиків на підставі інформації, отриманої з інших джерел.

Постанова набрала чинності 24 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 23.02.2018 р.

 

 

ДФС наказом від 20.02.2018 N 79 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.

У новому Державному реєстрі міститься 89 РРО, дозволених до первинної реєстрації, та 71 РРО, первинна реєстрація яких заборонена.

Перелік із 5 РРО, виключених з Державного реєстру в 2016-2017 роках, експлуатація яких не дозволяється.

 

23.02.2018

Кабмін постановою від 21.02.2018 N 97 вніс зміну до переліку вибухових матеріалів промислового призначення, виробництво яких підлягає ліцензуванню.

Розділ II Переліку ("Вибухові речовини, що виготовляються на стаціонарних і пересувних пунктах") доповнено новою позицією - "Грануліт ВМ".

Постанова набрала чинності 23 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 23.02.2018 N 38.

 

 

Мінагрополітики наказом від 16.01.2018 N 17 затвердило Порядок проведення державної ветеринарно-санітарної експертизи кормів, кормових добавок та ветеринарних препаратів, які містять генетично модифіковані організми.

Цей Порядок визначає умови та процедуру проведення державної ветеринарно-санітарної експертизи кормів, кормових добавок та ветеринарних препаратів, які містять генетично модифіковані організми, з метою проведення аналізу ризику для життя і здоров'я тварин, під час їх державної реєстрації в Україні.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 15 лютого 2018 р. за N 178/31630 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Кабмін постановою від 27.12.2017 N 1105 виклав у новій редакції додаток 2 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики (відомості суб'єкта господарювання про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу).

Ці відомості входять до переліку документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.

 

 

22.02.2018

Кабмін постановою від 21.02.2018 N 92 вніс зміни до Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць.

Змінами уточнено, що проектна документація на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт (крім реконструкції та капітального ремонту квартир чи окремих приміщень, які здійснюються без зміни об'ємно-просторових характеристик) у межах історичних ареалів населених місць розробляється з урахуванням вимог затвердженого в установленому законом порядку історико-архітектурного опорного плану.

У разі незатвердження історико-архітектурного опорного плану населеного місця, що внесене до Списку історичних населених місць України, проектна документація на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт (крім реконструкції та капітального ремонту квартир чи окремих приміщень, які здійснюються без зміни об'ємно-просторових характеристик) у межах історичного ареалу розробляється з урахуванням вимог історико-містобудівного обґрунтування, порядок розроблення якого визначається наказом Мінкультури та Мінрегіону.

 

 

Набрав чинності Закон від 18.01.2018 N 2268-VIII "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях".

Законом установлено, що тимчасово окупованими територіями у Донецькій та Луганській областях на день ухвалення цього Закону визнаються частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль, а саме:

сухопутна територія та її внутрішні води у межах окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей;

внутрішні морські води, прилеглі до сухопутної території, зазначеної вище;

надра під вищезгаданими територіями та повітряний простір над цими територіями.

Межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях, визначаються Президентом України за поданням Міністерства оборони України, підготовленим на основі пропозицій Генерального штабу Збройних Сил України.

Тимчасова окупація Російською Федерацією вищевказаних територій України незалежно від її тривалості є незаконною і не створює для Російської Федерації жодних територіальних прав.

Діяльність збройних формувань Російської Федерації та окупаційної адміністрації Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що суперечить нормам міжнародного права, є незаконною, а будь-який виданий у зв'язку з такою діяльністю акт є недійсним і не створює жодних правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження або смерті особи на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, які додаються відповідно до заяви про державну реєстрацію народження особи та заяви про державну реєстрацію смерті особи.

Відповідальність за матеріальну чи нематеріальну шкоду, завдану Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, покладається на Російську Федерацію відповідно до принципів і норм міжнародного права.

За фізичними особами незалежно від перебування їх на обліку як внутрішньо переміщених осіб чи від набуття ними спеціального правового статусу та за юридичними особами зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, якщо таке майно набуте відповідно до законів України.

В'їзд осіб, переміщення товарів на тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях і виїзд осіб, переміщення товарів з таких територій здійснюються через контрольні пункти в'їзду-виїзду.

Порядок в'їзду осіб, переміщення товарів на тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях і виїзду осіб, переміщення товарів із таких територій визначаються Кабміном.

Крім цього, визначено, що від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються також:

заявники - у справах за заявами про встановлення фактів, що мають юридичне значення, поданих у зв'язку із збройною агресією, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією території України, надзвичайними ситуаціями природного чи техногенного характеру, що призвели до вимушеного переселення з тимчасово окупованих територій України, загибелі, поранення, перебування в полоні, незаконного позбавлення волі або викрадення, а також порушення права власності на рухоме та/або нерухоме майно;

позивачі - у справах за позовами до держави-агресора Російської Федерації про відшкодування завданої майнової та/або моральної шкоди у зв'язку з тимчасовою окупацією території України, збройною агресією, збройним конфліктом, що призвели до вимушеного переселення з тимчасово окупованих територій України, загибелі, поранення, перебування в полоні, незаконного позбавлення волі або викрадення, а також порушення права власності на рухоме та/або нерухоме майно.

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 

Кабмін постановою від 18.12.2017 N 1104 затвердив перелік органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

До переліку увійшли, зокрема, Нацбанк, НКРЕКП, НКЦПФР, Антимонопольний комітет, Держархбудінспекція, Держлікслужба, Держекспортконтроль, Мінприроди, Держпраці, ДФС та деякі інші органи державного нагляду (контролю).

Постанова набирає чинності з дня її опублікування та діє до 31 грудня 2018 р. включно.

 

 

21.02.2018

Мінрегіон наказом від 26.12.2017 N 336 затвердив зміни до Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів.

Технічні правила доповнено положеннями, якими визначаються склад, зміст та порядок надання технічних умов на відведення поверхневих стічних вод системами поверхневого водовідведення.

Для одержання технічних умов заявник подає суб'єкту господарювання, який виконує роботи з ремонту й утримання вулиць і доріг, такі документи:

заяву;

опитувальний лист на надання технічних умов на відведення поверхневих стічних вод системами поверхневого водовідведення;

ситуаційний план з визначенням місця розташування земельної ділянки на відповідній території.

Технічні умови мають містити графічний матеріал із нанесенням відповідних інженерних мереж та місць підключення до них об'єкта будівництва.

Технічні умови на відведення поверхневих стічних вод системами поверхневого водовідведення надаються у строки, визначені ст. 30 Закону "Про регулювання містобудівної діяльності".

Вартість послуг з надання технічних умов на відведення поверхневих стічних вод системами поверхневого водовідведення визначається на підставі обґрунтованих трудовитрат виконавця та вартості одного людино-дня.

Приєднання об'єктів будівництва до системи поверхневого водовідведення без отримання технічних умов не допускається.

Виконання технічних умов є обов'язковим під час розроблення проектів будівництва об'єктів.

У разі розміщення на одній території кількох заявників під час видачі технічних умов передбачається встановлення контрольних колодязів на внутрішньомайданчикових мережах для кожного із заявників.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 19 січня 2018 р. за N 79/31531 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Нацбанк постановою від 15.02.2018 N 13 вніс зміни до Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні, якими передбачено запровадження коефіцієнта покриття ліквідністю (LCR).

Коефіцієнт покриття ліквідністю (LCR) - норматив ліквідності, який установлює мінімально необхідний рівень ліквідності для покриття чистого очікуваного відтоку грошових коштів протягом 30 календарних днів з урахуванням стрес-сценарію.

Банк розраховує коефіцієнт покриття ліквідністю (LCR) щодня як співвідношення високоякісних ліквідних активів до чистого очікуваного відтоку грошових коштів.

Банк здійснює розрахунок коефіцієнта покриття ліквідністю (LCR) відповідно до Методики розрахунку коефіцієнта покриття ліквідністю (LCR), установленої Нацбанком.

Банки України повинні:

здійснювати розрахунок коефіцієнта покриття ліквідністю (LCR) у тестовому режимі на щомісячній основі на такі звітні дати: 01 червня, 01 липня, 01 серпня, 01 вересня, 01 жовтня та 01 листопада 2018 року та не пізніше сьомого робочого дня після зазначених звітних дат подавати його до Нацбанку за встановленою ним формою;

не пізніше сьомого робочого дня після 01 липня, 01 серпня, 01 вересня, 01 жовтня, 01 листопада та 01 грудня 2018 року подати до Нацбанку дані про фактичні відтоки та надходження грошових коштів за червень, липень, серпень, вересень, жовтень та листопад 2018 року відповідно за встановленою Нацбанком формою;

починаючи зі звітної дати станом на 01 грудня 2018 року, дотримуватися нормативного значення коефіцієнта покриття ліквідністю (LCR), установленого Нацбанком;

з метою підтримання достатнього рівня ліквідності забезпечити на постійній основі функціонування ефективної системи управління ризиком ліквідності та використання інструментів моніторингу ліквідності.

Постанова набирає чинності з 1 березня 2018 року.

 

 

Кабмін постановою від 07.02.2018 N 85 затвердив Порядок надання розстрочення сплати податку на додану вартість та застосування забезпечення виконання зобов'язань під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва на території України.

Цей Порядок визначає процедуру надання розстрочення сплати ПДВ та застосування забезпечення виконання зобов'язань під час ввезення на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту обладнання, що класифікується за товарними підкатегоріями згідно з УКТЗЕД, визначеними п. 65 підрозд. 2 розд. XX "Перехідні положення" Податкового кодексу, та ввозиться платником податку для власного виробництва на території України.

Для отримання розстрочення сплати ПДВ платник податку подає до митниці ДФС заяву за формою згідно з додатком 1.

До заяви, крім документів, передбачених ст. 335 Митного кодексу, також додаються такі документи:

бізнес-проект, бізнес-план або інший документ, у якому зазначено технологічний процес з економічними розрахунками та очікувані результати діяльності;

наявні висновки державних органів, експертних установ, організацій, державні стандарти і стандарти підприємства, технічні умови, технічна документація, документи, що підтверджують наявність виробничих потужностей, приміщень.

Рішення про надання розстрочення сплати ПДВ під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва на території України приймається митницею ДФС за рекомендацією комісії, що утворюється за рішенням керівника такої митниці.

Рішення приймається протягом 10 робочих днів з дати надходження заяви.

Якщо на дату надходження заяви до митниці ДФС сума ПДВ, заявлена до розстрочення, становить понад 1 млн гривень, рішення приймається за погодженням з Головою ДФС протягом 25 робочих днів з дати надходження заяви.

Рішення оформлюється згідно з додатком 2 та надається платнику податку безоплатно.

Постанова набрала чинності 21 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 21.02.2018 N 36.

 

 

Мінрегіон наказом від 21.12.2017 N 332 затвердив зміни до Правил експлуатації об'єктів поводження з побутовими відходами.

Правила доповнено положеннями, якими регулюються питання експлуатації об'єктів зі спалювання побутових відходів.

Об'єкт зі спалювання побутових відходів - стаціонарний або мобільний об'єкт, призначений для теплової обробки побутових відходів із утилізацією утворюваного при горінні тепла.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 17 січня 2018 р. за N 74/31526 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Кабмін постановою від 07.02.2018 N 86 вніс зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва.

Зокрема, уточнено, що часткова компенсація надається сільськогосподарським товаровиробникам на безповоротній основі за придбані техніку та обладнання, вартість яких зазначена в актах приймання-передачі та інших документах, що підтверджують оплату через державний банк або банк, у статутному капіталі якого 75 і більше відсотків акцій належить державі, у таких розмірах:

20 % вартості (без урахування ПДВ) - за придбані техніку та обладнання у грудні 2017 р.;

25 % вартості (без урахування ПДВ) - за придбані техніку та обладнання починаючи з 1 січня 2018 року.

 

 

Нацбанк рішенням від 15.02.2018 N 101-рш схвалив Методику розрахунку коефіцієнта покриття ліквідністю (LCR), якою встановлюються вимоги до розрахунку зазначеного коефіцієнта.

Ця Методика розроблена відповідно до вимог Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні, яка встановлює обов'язкові економічні нормативи для банків в Україні, та з урахуванням положень європейського законодавства щодо коефіцієнта покриття ліквідністю: Директиви 2013/36/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 26.06.2013 про доступ до діяльності кредитних організацій та пруденційний нагляд за діяльністю кредитних організацій та інвестиційних компаній, що вносить зміни до Директиви 2002/87/ЄС та скасовує Директиви 2006/48/ЄС і 2006/49/ЄС, та Регламенту Європейського Парламенту та Ради (ЄС) N 575/2013 від 26.06.2013 про пруденційні вимоги до кредитних організацій та інвестиційних компаній, що вносить зміни до Регламенту (ЄС) N 648/2012, а також рекомендацій Базельського комітету з банківського нагляду "Базель III: коефіцієнт покриття ліквідністю та інструменти моніторингу ризику ліквідності (Basel III: The Liquidity Coverage Ratio and liquidity risk monitoring tools)".

Рішення набирає чинності з 1 березня 2018 року.

 

 

20.02.2018

Нацбанк постановою від 15.02.2018 N 11 визначив перелік інформації, що підлягає обов'язковому опублікуванню банками України.

Обов'язковому опублікуванню підлягає інформація про такі показники діяльності банків:

оборотно-сальдовий баланс;

розподіл кредитів, наданих фізичним та юридичним особам, за класами боржника відповідно до Положення про визначення банками України розміру кредитного ризику за активними банківськими операціями;

кредити, надані суб'єктам господарювання за видами економічної діяльності, що класифікуються за секціями;

економічні нормативи та ліміти відкритої валютної позиції, розрахунок яких передбачено Інструкцією про порядок регулювання діяльності банків в Україні та Положенням про порядок установлення Національним банком України лімітів відкритої валютної позиції та контроль за їх дотриманням уповноваженими банками;

нормативи та складові розрахунку регулятивного капіталу, розрахунок яких передбачено Інструкцією.

Банки України повинні публікувати на сторінках власних веб-сайтів вищезазначену інформацію в строки, визначені цією постановою.

Постанова набирає чинності з 21 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 20.02.2018 р.

З дня набрання чинності цією постановою втрачає чинність постанова Нацбанку від 31.08.2017 N 85 "Про опублікування окремої інформації про діяльність банків України".

 

 

19.02.2018

Набрав чинності Закон від 23.03.2017 N 1984-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо корпоративних договорів".

Законом врегульовано питання укладення договорів про реалізацію прав учасників (засновників) товариства з обмеженою відповідальністю та договорів між акціонерами товариства.

Договором про реалізацію прав учасників (засновників) товариства з обмеженою відповідальністю визнається договір про особливості реалізації прав учасників (засновників) товариства з обмеженою відповідальністю. За договором про реалізацію прав учасників (засновників) товариства з обмеженою відповідальністю його сторони зобов'язуються реалізовувати у спосіб, передбачений таким договором, права, що надаються учасникам (засновникам) товариства з обмеженою відповідальністю, та/або утримуватися від реалізації зазначених прав. Договором про реалізацію прав учасників (засновників) товариства з обмеженою відповідальністю може бути передбачено обов'язок його сторін голосувати у спосіб, визначений таким договором, на загальних зборах учасників (засновників) товариства з обмеженою відповідальністю, погоджувати придбання або відчуження частки за заздалегідь визначеною ціною та/або у разі настання визначених у договорі обставин утримуватися від відчуження часток до настання визначених у договорі обставин, а також вчиняти інші дії, пов'язані з управлінням товариством з обмеженою відповідальністю, його припиненням або виділом з нього нової юрособи. Договір про реалізацію прав учасників (засновників) товариства з обмеженою відповідальністю може передбачати умови або порядок визначення умов, на яких учасник товариства - сторона договору вправі або зобов'язаний придбати або продати частки у статутному капіталі товариства, та визначати випадки (які можуть залежати чи не залежати від дій сторін), коли таке право або обов'язок виникає.

Договір між акціонерами товариства - це договір, предметом якого є реалізація акціонерами - власниками простих та привілейованих акцій прав на акції та/або прав за акціями, передбачених законодавством, статутом та іншими внутрішніми документами товариства. За договором між акціонерами його сторони зобов'язуються реалізувати у спосіб, передбачений таким договором, свої права та/або утримуватися від реалізації зазначених прав. Договором між акціонерами може бути передбачено обов'язок його сторін голосувати у спосіб, передбачений таким договором, на загальних зборах акціонерів товариства, погоджувати придбання або відчуження акцій за заздалегідь визначеною ціною та/або у разі настання визначених у договорі обставин, утримуватися від відчуження акцій до настання визначених у договорі обставин, а також вчиняти інші дії, пов'язані з управлінням товариством, його припиненням або виділом з нього нового товариства. Договір між акціонерами може передбачати умови або порядок визначення умов, на яких акціонер - сторона договору вправі або зобов'язаний придбати або продати акції товариства, та визначати випадки (які можуть залежати чи не залежати від дій сторін), коли таке право або обов'язок виникає.

Закон набрав чинності 18 лютого 2018 року у зв'язку з його опублікуванням в газеті "Голос України" від 17.02.2018 N 33.

 

16.02.2018

Нацбанк рішенням від 13.02.2018 N 89-рш регламентував роботу СЕП та банківської системи у зв'язку з перенесенням робочих днів у 2018 році

У зв'язку із розпорядженням Кабміну від 11.01.2018 N 1-р "Про перенесення робочих днів у 2018 році" Нацбанк вирішив перенести дні роботи системи електронних платежів Нацбанку з:

п'ятниці 09 березня - на суботу 03 березня;

понеділка 30 квітня - на суботу 05 травня;

п'ятниці 29 червня - на суботу 23 червня;

понеділка 24 грудня - на суботу 22 грудня;

понеділка 31 грудня - на суботу 29 грудня.

Банки мають організувати роботу щодо своєчасної виплати пенсій, соціальних доплат, інших грошових виплат і забезпечити безперебійну роботу банкоматів, обмінних пунктів та організувати їх підкріплення готівкою різних номіналів.

За потреби 09 березня, 30 квітня, 29 червня, 24 та 31 грудня 2018 року банки можуть здійснювати касові операції з клієнтами без відкриття операційного дня банку.

 

 

Національний банк Постановою від 15.02.2018 N 12 розширив банкам можливості для залучення "синтетичних" кредитів від нерезидентів.

15 лютого 2018 року Нацбанк прийняв постанову N 12 "Про здійснення валютних операцій за кредитами, позиками, що залучаються від нерезидентів на окремих умовах", якою передбачено розширення можливостей для уповноважених банків залучати від нерезидентів так звані "синтетичні" кредити та позики в національній валюті (тобто кредити й позики, фактичною валютою яких є гривня, а всі платежі між кредитором та позичальником здійснюються виключно в іноземній валюті).

Раніше українські позичальники могли залучати такі кредити і позики лише за умови, що нерезидентом-кредитором є міжнародна фінансова організація (МФО), членом якої є Україна, або МФО, щодо якої Україна зобов'язалася забезпечувати правовий режим, який надається іншим МФО чи резидентам.

Вищезгаданою постановою уповноваженим банкам-позичальникам надано можливості залучати "синтетичні" кредити та позики в гривні від будь-яких нерезидентів-кредиторів, а не лише від МФО. При цьому трансграничні операції за такими кредитними договорами та договорами позики проводяться без реєстрації або індивідуальної ліцензії Нацбанку.

Постанова набрала чинності 16 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 15.02.2018 р.

 

 

Кабмін постановою від 14.02.2018 N 77 затвердив Положення про Державну інспекцію енергетичного нагляду України.

Державна інспекція енергетичного нагляду України (Держенергонагляд) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабміном через Міністра енергетики та вугільної промисловості та який реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання.

Основними завданнями Держенергонагляду є:

реалізація державної політики у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання;

внесення на розгляд Міністра енергетики та вугільної промисловості пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання;

організація та здійснення державної політики у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання.

 

 

Кабмін постановою від 14.02.2018 N 80 вніс зміни до Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Зокрема, уточнено, що декларація заповнюється суб'єктом господарювання і подається ним або надсилається рекомендованим листом за місцем розташування об'єкта (об'єктів) нерухомості до адміністратора центру надання адміністративних послуг або ДСНС (дозвільного органу), або через Єдиний державний портал адміністративних послуг, зокрема через інтегровану з ним інформаційну систему ДСНС.

Також передбачено, що якщо декларація не відповідає формі, наведеній в додатку до цього Порядку, ДСНС або її територіальний орган повертає її суб'єкту господарювання в той самий спосіб, в який було подано декларацію, для доопрацювання.

У разі коли ДСНС або її територіальним органом не зареєстровано декларацію і не надіслано її суб'єкту господарювання для доопрацювання в установлений строк, право на вчинення дій щодо провадження господарської діяльності виникає наступного дня після завершення строку, установленого для реєстрації декларації. У такому разі декларація вважається зареєстрованою.

 

 

15.02.2018

Кабмін постановою від 18.12.2017 N 1103  зменшив частоту проведення планових перевірок у 41 сфері державного нагляду (контролю)

Удосконалено критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових перевірок.

Постановою передбачено зменшення частоти проведення планових перевірок у 41 сфері державного нагляду (контролю).

 

 

Кабмін розпорядженням від 14.02.2018 N 99-р затвердив план заходів на 2018 рік з реалізації Стратегії подолання бідності.

Планом заходів, зокрема, передбачено завдання щодо:

перебудови системи державного сприяння працевлаштуванню на принципово нових засадах з урахуванням балансу інтересів роботодавців і громадян, які шукають роботу;

активізації державного стимулювання впливу на зайнятість шляхом повного або часткового субсидування створення нових робочих місць на підприємствах, які наймають безробітних громадян із числа недостатньо конкурентоспроможних на ринку праці;

створення загальнодержавного реєстру вакансій з вільним онлайн-доступом та актуалізацією в режимі реального часу;

сприяння працевлаштуванню молоді;

впровадження практики дистанційної та частково дистанційної зайнятості з відповідним законодавчим урегулюванням;

запровадження додаткових стимулів для роботодавців щодо працевлаштування осіб передпенсійного віку, осіб, що вперше виходять на ринок праці, осіб з малолітніми дітьми та осіб з інвалідністю;

сприяння забезпеченню гендерної рівності оплати праці в усіх сферах економічної діяльності шляхом посилення державного та громадського контролю, поступового введення гендерних квот на державних підприємствах.

 

 

Кабмін постановою від 14.02.2018 N 67 вніс зміни до до Порядку нарахування та сплати ЄСВ за деякі категорії застрахованих осіб

Зміни до Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб.

Змінами, зокрема, уточнено, що нарахування єдиного внеску здійснюється в межах максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на кожну особу, що дорівнює п'ятнадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом (до цього було - двадцяти п'яти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом).

Постанова набирає чинності з дня її опублікування і застосовується з 1 січня 2018 року.

 

 

14.02.2018

Мінекономрозвитку наказом від 11.01.2018 N 17 затвердило процедуру розроблення національних класифікаторів

Порядок розроблення національних класифікаторів, який визначає процедуру розроблення національних класифікаторів та змін до них, у тому числі гармонізованих з міжнародними або європейськими класифікаторами, скасування національних класифікаторів, основні принципи побудови, правила оформлення, особливості внесення змін до національного класифікатора та подання на затвердження до Мінекономрозвитку.

Цей Порядок застосовується юрособами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, які замовляють та/або розробляють національні класифікатори та зміни до них.

Розроблення проекту національного класифікатора або змін до нього складається з таких етапів:

складання розробником технічного завдання на розроблення проекту національного класифікатора або змін до нього за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку;

письмове повідомлення замовником або розробником Мінекономрозвитку про початок розроблення проекту національного класифікатора або змін до нього та оприлюднення Мінекономрозвитку інформації, зазначеної в п. 7 Порядку;

розроблення проекту національного класифікатора або змін до нього та пояснювальної записки до нього чи до його змін за формою, наведеною в додатку 2 до Порядку;

погодження проекту національного класифікатора або змін до нього із замовником та заінтересованими сторонами;

подання проекту національного класифікатора або змін до нього на затвердження до Мінекономрозвитку.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 31 січня 2018 р. за N 124/31576 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

13.02.2018

Кабмін постановою від 07.02.2018 N 65 утворив приватне акціонерне товариство "Експортно-кредитне агентство" та затвердив:

Статут приватного акціонерного товариства "Експортно-кредитне агентство";

Положення про наглядову раду приватного акціонерного товариства "Експортно-кредитне агентство";

Положення про правління приватного акціонерного товариства "Експортно-кредитне агентство";

Положення про ревізійну комісію приватного акціонерного товариства "Експортно-кредитне агентство";

Порядок проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду члена наглядової ради приватного акціонерного товариства "Експортно-кредитне агентство".

Приватне акціонерне товариство "Експортно-кредитне агентство" (далі - товариство) утворене відповідно до Закону "Про забезпечення масштабної експансії експорту товарів (робіт, послуг) українського походження шляхом страхування, гарантування та здешевлення кредитування експорту".

Основною метою діяльності товариства є стимулювання масштабної експансії експорту товарів (робіт, послуг) українського походження.

Основними завданнями товариства є:

захист українських експортерів від ризику неплатежів та фінансових втрат, пов'язаних з виконанням зовнішньоекономічних договорів (контрактів), шляхом страхування, перестрахування та гарантування;

впровадження сучасних фінансових технологій у зовнішній торгівлі та механізму підтримки експорту шляхом страхування, перестрахування та гарантування;

забезпечення розвитку експорту товарів (робіт, послуг) українського походження, підвищення конкурентоспроможності товарів (робіт, послуг) українського походження на світовому ринку;

участь у виконанні програм часткової компенсації відсоткової ставки за експортними кредитами;

співпраця з міжнародними та іноземними фінансовими організаціями, в тому числі для акумуляції міжнародної фінансової допомоги, для забезпечення зростання експорту та національної економіки.

 

 

Кабмін розпорядженням від 18.12.2017 N 1020-р схвалив Стратегію реформування системи державного нагляду (контролю).

Реалізація Стратегії здійснюватиметься двома етапами.

Метою реалізації Стратегії є:

на першому етапі (три роки) - забезпечення переорієнтації системи державного нагляду (контролю) з домінуючої на сьогодні карально-репресивної на превентивну і ризик-орієнтовану, визначення базових засад модернізації та удосконалення системи державного нагляду (контролю);

на другому етапі (два роки) - забезпечення створення системи державного нагляду (контролю), яка сприяє створенню сприятливого середовища для провадження господарської діяльності, розвитку малого і середнього підприємництва, залученню інвестицій, забезпечує уникнення або спотворення конкуренції на внутрішньому ринку, збалансовано захищає інтереси громадян, суб'єктів господарювання та держави.

 

 

Кабмін розпорядженням від 31.01.2018 N 86-р затвердив план заходів з реалізації Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції на 2018 рік.  

Планом заходів, зокрема, передбачено завдання щодо:

запровадження системи моніторингу та оцінки ефективності антикорупційних комунікацій;

проведення регулярних медіа-заходів з антикорупційної тематики у державних органах за участю осіб, уповноважених на здійснення комунікацій з антикорупційних питань;

сприяння залученню громадськості для напрацювання механізму вироблення рішення  у сфері запобігання та протидії корупції;

затвердження стандартів розміщення публікації / розміщення інформації про запобігання, виявлення та протидію корупції на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу;

популяризації системи електронних послуг в Україні як таких, що зменшують корупційні ризики;

здійснення заходів щодо поширення просвітницької інформації антикорупційного спрямування тощо.

 

 

12.02.2018

Кабмін постановою від 07.02.2018 N 63 затвердив Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів із забезпечення вітчизняного виробництва вугільної продукції та подальшого реформування державного сектору вугільної промисловості.

Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Здійснення заходів із забезпечення вітчизняного виробництва вугільної продукції та подальшого реформування державного сектору вугільної промисловості".

Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Міненерговугілля.

Одержувачами бюджетних коштів є вугледобувні підприємства державної форми власності або господарські товариства з видобутку вугілля, 100 % акцій яких належать державі.

Одержувачем бюджетних коштів не може бути вугледобувне підприємство, яке визнано в установленому порядку банкрутом, стосовно якого порушено справу про банкрутство чи яке перебуває в стадії ліквідації, крім вугледобувних підприємств, щодо яких введено процедуру розпорядження майном.

Бюджетні кошти спрямовуються на:

забезпечення вітчизняного виробництва товарної вугільної продукції шляхом оплати праці та внесення обов'язкових платежів, пов'язаних з виплатою заробітної плати, у тому числі на погашення заборгованості із заробітної плати;

здійснення заходів із технічного переоснащення та модернізації вугледобувних підприємств у сумі не менш як 30 % загального обсягу асигнувань за бюджетною програмою, у тому числі на фінансування інвестиційних проектів вугільної галузі для модернізації та технічного переоснащення шахт, відібраних на конкурсній основі у 2017 році з урахуванням результатів державної експертизи, проведеної Міненерговугіллям відповідно до ст. 15 Закону "Про інвестиційну діяльність".

Бюджетні кошти спрямовуються вугледобувним підприємствам на безповоротній основі.

 

 

 

09.02.2018

Кабмін розпорядженням від 17.01.2018 N 67-р схвалив Концепцію розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018 - 2020 роки та затвердив план заходів щодо її реалізації.

Ця Концепція передбачає здійснення заходів щодо впровадження відповідних стимулів для цифровізації економіки, суспільної та соціальної сфер, усвідомлення наявних викликів та інструментів розвитку цифрових інфраструктур, набуття громадянами цифрових компетенцій, а також визначає критичні сфери та проекти цифровізації, стимулювання внутрішнього ринку виробництва, використання та споживання цифрових технологій.

Фінансування заходів щодо реалізації Концепції здійснюється за рахунок та в межах коштів державного бюджету, затверджених на відповідний рік, а також з інших не заборонених законодавством джерел.

 

 

Кабмін постановою від 07.02.2018 N 51 вніс зміни до Положення про Державне агентство України з питань кіно.

Серед іншого змінами передбачено розширення повноважень Держкіно.

Так, до повноважень Держкіно віднесено, зокрема, здійснення функцій державного нагляду (контролю) у сфері кінематографії та прийняття рішень про накладення адміністративно-господарських санкцій у формі адміністративно-господарських штрафів.

 

 

Кабмін постановою від 07.02.2018 N 48 вніс зміни до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.

Змінами передбачено:

скорочення переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, експлуатація (застосування) яких вимагає наявності дозволу;

розширення переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;

скорочення переліку видів робіт підвищеної небезпеки, виконання яких вимагає наявності дозволу;

розширення переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці;

врегулювання надання адміністративних послуг в електронній формі.

Також внесено зміни до постанови Кабміну від 25.08.2010 N 725 "Про затвердження переліку певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства".

Постанова набрала чинності 8 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 08.02.2018 N 27.

 

08.02.2018

Нацкомфінпослуг розпорядженням від 14.11.2017 N 4258 затвердила Вимоги до методики розрахунку викупної суми за договором страхування життя.

Вимоги розроблено відповідно до ч. 8 ст. 28 Закону "Про страхування".

Згідно із вищезазначеними нормами Закону викупна сума - це сума, яка виплачується страховиком у разі дострокового припинення дії договору страхування життя та розраховується математично на день припинення договору страхування життя залежно від періоду, протягом якого діяв договір страхування життя, згідно з методикою, яка проходить експертизу в Уповноваженому органі, здійснена актуарієм і є невід'ємною частиною правил страхування життя. Уповноважений орган може встановити вимоги до методики розрахунку викупної суми.

Розпорядження зареєстровано в Міністерстві юстиції 24 січня 2018 р. за N 101/31553 та набирає чинності через 2 місяці після його офіційного опублікування.

 

 

МВС та Мін'юст спільним наказом від 30.01.2018 N 64/261/5 затвердили Порядок взаємодії Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України та органів і осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів.

Порядок визначає механізм взаємодії МВС, Нацполіції з державними, приватними виконавцями при проведенні виконавчих дій щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів.

Інформаційна взаємодія здійснюється з використанням таких інформаційних систем:

автоматизована система виконавчого провадження;

Єдиний державний реєстр МВС;

єдина інформаційна система МВС;

інформаційний портал Нацполіції.

Інформаційна взаємодія здійснюється в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку з дотриманням вимог Законів "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронний цифровий підпис", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про захист персональних даних".

Запровадження взаємодії відповідно до розділів II, III, VII, VIII Порядку обмін документами між державними, приватними виконавцями, Головним сервісним центром МВС та Нацполіцією здійснюється в паперовому вигляді засобами поштового зв'язку.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 05 лютого 2018 р. за N 140/31592 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

07.02.2018

Внесено зміни до Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення рішенням від 21.12.2017 N 2428 затвердила зміни до Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору.

Зокрема, План доповнено нормами, якими визначено, що ліцензіати, які здійснюють діяльність зі створення і розвитку супутникових каналів мовлення та телемереж (DTH-платформ), надають регулятору технічну можливість для проведення моніторингу.

Можливість застосування кодованого способу розповсюдження супутникових програм визначається з урахуванням інформаційної безпеки держави, уникнення перешкод для доступу громадян до вітчизняних програм, необхідності максимального охоплення україномовним контентом всієї території України, зокрема тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь та тимчасово непідконтрольних органам державної влади України територій Донецької та Луганської областей, а також прикордонних областей України.

Також передбачено, що телерадіоорганізації не мають права транслювати та анонсувати програми або їх відеосюжети, які можуть завдати шкоди фізичному, психічному чи моральному розвитку дітей та підлітків, а також програми, здатні впливати на нормальний фізичний, розумовий або моральний розвиток дітей та юнацтва, а також програми, що містять сцени, які викликають жах, сцени вбивства, насилля (фізичного чи психологічного), сцени, звернені до сексуальних інстинктів, крім як протягом ефірного часу в добовому відрізку з 23.00 до 6.00 та на каналах з обмеженим доступом. Такі програми або передачі повинні мати спеціальне попередження, відповідно позначатися в розкладі програм телерадіоорганізацій та спеціально позначатись безпосередньо перед їх трансляцією.

Крім цього, удосконалено принципи та порядок переходу до цифрового ефірного телерадіомовлення.

Рішення зареєстровано в Міністерстві юстиції 22 січня 2018 р. за N 92/31544 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Затверджено Порядок взаємодії органів та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, та органів

Мін'юст та МВС спільним наказом від 30.01.2018 N 256/5/65 затвердили Порядок взаємодії органів та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, та органів Державної прикордонної служби України під час здійснення виконавчого провадження.

Цей Порядок розроблено з метою узгодження дій органів та осіб, які відповідно до закону здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, та органів Держприкордонслужби у разі застосування щодо осіб заходів тимчасового обмеження у праві виїзду з України або заборони в'їзду в Україну з використанням відповідної бази даних Держприкордонслужби.

Зазначений Порядок не поширюється на взаємодію органів та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, та органів Держприкордонслужби під час здійснення виконавчого провадження, якщо воно пов'язане з виконанням вироку суду.

Так, передбачено, що у разі ухилення боржника від виконання зобов'язань, покладених на нього рішенням, що відповідно до Закону "Про виконавче провадження" підлягає примусовому виконанню, питання про тимчасове обмеження боржника - фізособи або керівника боржника - юрособи у праві виїзду за межі України вирішує суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, за поданням державного або приватного виконавця, який відкрив відповідне виконавче провадження.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців, державний виконавець виносить вмотивовану постанову про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві виїзду за межі України до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі.

У разі невиконання іноземцем, особою без громадянства чи іноземною юрособою рішення про накладення штрафів за правопорушення, розгляд справ за якими законом віднесено до компетенції Держприкордонслужби або ДМС, державний виконавець у тридцятиденний строк з моменту відкриття виконавчого провадження звертається до відповідного органу охорони державного кордону чи ДМС з поданням про заборону в'їзду в Україну таких осіб відповідно до Закону "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства".

Інформаційна взаємодія здійснюється в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку з дотриманням вимог Законів "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронний цифровий підпис", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про захист персональних даних".

Установлено, що до запровадження взаємодії відповідно до розд. II, IV Порядку обмін документами між державними, приватними виконавцями та Держприкордонслужбою здійснюється у паперовому вигляді засобами поштового зв'язку.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 02 лютого 2018 р. за N 133/31585 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

06.02.2018

Мінагрополітики врегулювало питання виробництва ветеринарних препаратів

Мінагрополітики наказом від 10.11.2017 N 606 затвердило:

Положення про основні вимоги до виробництва ветеринарних препаратів;

Правила належної виробничої практики ветеринарних препаратів.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 24 січня 2018 р. за N 106/31558 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім деяких положень Правил, для яких встановлено окремі дати набрання ними чинності.

 

 

НКЦПФР затвердила новий Порядок нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах АТ

Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону "Про акціонерні товариства" НКЦПФР рішенням від 19.12.2017 N 904 затвердила Порядок нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств.

Цей Порядок визначає процедуру здійснення НКЦПФР нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків.

Для здійснення нагляду НКЦПФР призначає своїх представників.

Рішення про призначення представників НКЦПФР для здійснення нагляду оформлюється відповідним дорученням.

Для здійснення нагляду утворюється контрольна група у складі не менше двох осіб.

Представники НКЦПФР здійснюють нагляд на підставі службового посвідчення та доручення.

Рішення зареєстровано в Міністерстві юстиції 19 січня 2018 р. за N 80/31532 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

05.02.2018

Кабмін утворив Національну службу здоров'я

Кабмін постановою від 27.12.2017 N 1101 утворив Національну службу здоров'я України та затвердив Положення про неї.

Національна служба здоров'я України (НСЗУ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабміном через Міністра охорони здоров'я, який реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.

Основними завданнями НСЗУ є:

реалізація державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій);

виконання функцій замовника медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій;

внесення на розгляд Міністра охорони здоров'я пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.

 

 

Аудиторська діяльність регулюватиметься новим Законом

Верховна Рада ухвалила, а Президент підписав Закон від 21.12.2017 N 2258-VIII "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність", яким визначаються правові засади аудиту фінансової звітності, провадження аудиторської діяльності в Україні та регулюються відносини, що виникають при її провадженні.

Цей Закон поширюється на аудиторів, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та виду діяльності, органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Зокрема, визначено, що аудиторські послуги можуть надаватися лише суб'єктом аудиторської діяльності, якому таке право надано в порядку та на умовах, визначених цим Законом.

Аудиторські послуги надаються на підставі договору про надання аудиторських послуг, укладеного між суб'єктом аудиторської діяльності та замовником.

У договорі про надання аудиторських послуг передбачаються предмет, обсяг аудиторських послуг, розмір та умови оплати, відповідальність сторін та інші умови відповідно до вимог законодавства та міжнародних стандартів аудиту.

Посадові особи юридичної особи, фінансова звітність якої перевіряється, зобов'язані створити для суб'єкта аудиторської діяльності належні умови для якісного надання аудиторських послуг відповідно до вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів.

Оскільки згідно з Указом Президента від 10.06.1997 N 503/97 "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності" нормативно-правові акти Верховної Ради України набирають чинності через 10 днів з дня їх офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня їх опублікування в офіційному друкованому виданні, зазначений Закон набере чинності з дня опублікування, незважаючи на те, що в самому тексті Закону датою набрання чинності визначено 1 січня 2018 р. При цьому визначено, що цей Закон вводиться в дію з 1 жовтня 2018 року, а підпункт 1 пункту 9 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону щодо внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення набирає чинності через 12 місяців з дня опублікування Закону.

З дня введення в дію цього Закону втрачає чинність Закон від 22.04.1993 N 3125-XII "Про аудиторську діяльність".

 

 

02.02.2018

Затверджено критерії оцінки допустимості держдопомоги суб'єктам господарювання на працевлаштування окремих категорій працівників та створення нових робочих місць

Кабмін постановою від 31.01.2018 N 33 затвердив критерії оцінки допустимості державної допомоги суб'єктам господарювання на працевлаштування окремих категорій працівників та створення нових робочих місць.

До критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб'єктам господарювання на працевлаштування окремих категорій працівників та створення нових робочих місць належать:

недопущення суттєвої нерівності умов діяльності конкуруючих між собою суб'єктів господарювання;

збільшення кількості працевлаштованих осіб окремих категорій;

збільшення кількості нових робочих місць для осіб окремих категорій.

Нагадаємо, що відповідно до ч. 4 ст. 6 Закону "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" рішення про визнання державної допомоги допустимою приймає Антимонопольний комітет.

Постановою також визначено:

мету та форми державної допомоги;

категорії отримувачів державної допомоги;

максимальний розмір державної допомоги, яка може надаватися;

умови та спосіб розрахунку сукупного розміру державної допомоги;

витрати, що можуть бути відшкодовані отримувачам державної допомоги.

 

 

Оновлено Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах

Нацбанк постановою від 25.01.2018 N 5 виклав у новій редакції Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах.

Це Положення регулює загальний порядок, умови надання та отримання банками гарантій/контргарантій та їх виконання.

Вимоги Положення поширюються на банки - резиденти України, які беруть участь у здійсненні операцій за гарантіями/контргарантіями.

Новою редакцією Положення передбачено, зокрема:

зменшення кількості паперових документів, які використовуються при оформленні уповноваженими банками та їх клієнтами операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах;

використання електронних документів на всіх етапах здійснення уповноваженими банками та їх клієнтами операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах;

зменшення кількості формальних інструкцій у порядку роботи з гарантіями.

Постанова набрала чинності 3 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 02.02.2018, крім абзацу 18 пункту 26 Положення, який набирає чинності з дня набрання чинності нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, яким визначаються вимоги до забезпечення тендерної пропозиції.

 

 

Уточнено питання реалізації принципу "єдиного вікна" під час здійснення митного та інших видів держконтролю

Кабмін постановою від 31.01.2018 N 44 вніс зміни до своєї постанови від 25.05.2016 N 364 "Деякі питання реалізації принципу "єдиного вікна" під час здійснення митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів державного контролю".

Зокрема, уточнено, що до 31 січня 2019 р. (раніше було - до 31 січня 2018 р.) рішення про здійснення державного санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного та радіологічного контролю із застосуванням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів приймається підприємством у разі:

ввезення (пересилання) на митну територію України товарів у міжнародних поштових відправленнях або у міжнародних експрес-відправленнях, а також у разі переміщення товарів транзитом;

вивезення за межі митної території України товарів, які перетинають митний кордон іншим, ніж автомобільний, видом транспорту;

декларування товарів в місцях митного оформлення, які перебувають менше 90 днів у переліку місць митного оформлення товарів, в яких застосовується Порядок інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом "єдиного вікна" з використанням електронних засобів передачі інформації.

Крім цього, внесено зміни до постанови Кабміну від 05.10.2011 N 1031 "Деякі питання здійснення державного контролю товарів, що переміщуються через митний кордон України".

Постанова N 44 набрала чинності 2 лютого 2018 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 02.02.2018 N 23.

 

 

Мінагрополітики затвердило уніфіковані форми актів перевірок щодо додержання вимог законодавства у сферах насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин

Мінагрополітики наказом від 29.12.2017 N 709 затвердило:

уніфіковану форму акта, що складається за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва;

уніфіковану форму акта, що складається за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог законодавства у сфері охорони прав на сорти рослин.

Уніфіковані форми актів містять вичерпні переліки питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю).

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 26 січня 2018 р. за N 112/31564 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Затверджено критерії оцінки допустимості держдопомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб'єктів господарювання

Кабмін постановою від 31.01.2018 N 36 затвердив критерії оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб'єктів господарювання.

Ці критерії застосовуються Антимонопольним комітетом для проведення оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб'єктів господарювання під час прийняття рішення відповідно до ч. 4 ст. 6 Закону "Про державну допомогу суб'єктам господарювання".

Державна допомога на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб'єктів господарювання вважається допустимою, коли така допомога надається з метою відновлення платоспроможності та/або довгострокової рентабельності суб'єктів господарювання.

 

 

01.02.2018

Кабмін постановою від 31.01.2018 N 26 вніс зміни до Порядку проведення конкурсного відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ.

Змінами уточнено вимоги до банків для їх допуску до участі в конкурсі.

До участі в конкурсі допускаються банки, щодо яких протягом останніх шести місяців Нацбанком не запроваджувався особливий режим контролю за діяльністю банку та не застосовувалися заходи впливу у вигляді обмеження, зупинення чи припинення здійснення окремих видів здійснюваних банком операцій або у яких держава володіє часткою понад 75 %, та які на час проведення конкурсу відповідають таким вимогам:

не мають фінансової заборгованості перед Фондом гарантування вкладів фізичних осіб щодо сплати зборів, штрафів, пені;

не мають заборгованості із сплати податків і зборів;

протягом останніх 12 місяців щодо яких або до власників істотної участі в яких, або до пов'язаних осіб яких не було застосовано Україною, іноземними державами - членами Організації економічного співробітництва та розвитку чи ЄС санкцій;

здійснюють емісію електронних платіжних засобів (платіжних карток).

Змінено перелік документів, що подаються банком до конкурсної комісії для участі в конкурсі.

Мінфін має забезпечити у тримісячний строк проведення конкурсного відбору уповноважених банків, через які здійснюватиметься виплата пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ.

 

 

НКЦПФР рішенням від 28.12.2017 N 945 внесла зміни до Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до НКЦПФР

Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, якими, зокрема, передбачено збільшення кількості довідок, що подаються торговцями цінними паперами до НКЦПФР у складі місячних адміністративних даних.

Склад місячних адміністративних даних доповнено довідкою про виконаний(і) договір(ори) з цінними паперами та іншими фінансовими інструментами іноземних емітентів, що вчинений(і) за межами України.

Рішення зареєстровано в Міністерстві юстиції 26 січня 2018 р. за N 114/31566 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

НКЦПФР рішенням від 21.12.2017 N 922  розширив перелік показників, що використовуються для вимірювання та оцінки ризиків діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку

Внесено зміни до Положення щодо пруденційних нормативів професійної діяльності на фондовому ринку та вимог до системи управління ризиками, якими передбачено розширення переліку показників, що використовуються для вимірювання та оцінки ризиків діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку.

Для вимірювання та оцінки ризиків діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку використовуватиметься також показник розміру власних коштів.

Власні кошти є коштами, які фондова біржа може використовувати на покриття негативних фінансових наслідків реалізації ризиків, що виникають при провадженні нею професійної діяльності на фондовому ринку.

Власні кошти розраховуються в порядку, передбаченому гл. 2 розд. III Положення для розрахунку показника регулятивного капіталу установи.

Мінімальний розмір власних коштів фондової біржі повинен становити не менше мінімального розміру статутного капіталу, встановленого законодавством для професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку.

Мінімальний розмір власних коштів фондової біржі, що здійснює кліринг та розрахунки за договорами щодо фінансових інструментів (крім цінних паперів), які укладаються на такій біржі, повинен становити не менше 125 % мінімального розміру статутного капіталу, встановленого законодавством для професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку.

Рішення зареєстровано в Міністерстві юстиції 22 січня 2018 р. за N 89/31541 та набирає чинності з 1 квітня 2018 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.

 

 

Нацбанк постановою від 25.01.2018 N 6  удосконалив Інструкцію про ведення касових операцій банками

Затверджено зміни до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні.

Змінами передбачено удосконалення положень, якими регулюється порядок здавання та отримання банками підкріплень готівкою національної валюти через відділи (управління) грошового обігу в регіоні Департаменту грошового обігу / Центральне сховище Нацбанку.

Визначено, що відділи (управління) грошового обігу в регіоні / Центральне сховище здійснюють касове обслуговування банку (філії, відділення) незалежно від його (її, його) місцезнаходження на підставі договору про касове обслуговування, який укладається банком (філією, яка має окремий код банку) шляхом приєднання до Єдиного договору банківського обслуговування та надання інших послуг Нацбанком (далі - договір про касове обслуговування). Нацбанк укладає договір про касове обслуговування з банком (філією банку, яка має окремий код банку), який (яка) на підставі банківської ліцензії мають виключне право надавати банківські послуги та відомості про яку внесені до Державного реєстру банків України.

Договір про касове обслуговування набирає чинності для банку (філії, яка має окремий код банку) із дня підписання ним (нею) Заяви про приєднання до умов в рамках Єдиного договору банківського обслуговування та надання інших послуг Нацбанком, якщо інше не передбачено умовами договору про касове обслуговування або Заявою про приєднання, та діє до прийняття сторонами чи однією зі сторін рішення про його розірвання або до дня офіційного оприлюднення Нацбанком заяви про відкликання цієї публічної пропозиції в цілому чи в частині на сторінці офіційного Інтернет-представництва Нацбанку.

Постанова набирає чинності з 1 березня 2018 року.

 

 

 

Огляд інших нових нормативних актів України на головній сторінці http://www.cct.com.ua/

 

 

Повний текст нормативних документів містить

інформаційно-довідкова система "Зодчий"  (1200 грн.)

 Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: http://www.cct.com.ua/images/image002.jpg

Нормативна база будівельних документів і стандартів

(СНИП, ГОСТ, ДБН, ДСТУ, ВСН)