alt

Лицензионная "АВК-5" ред. 3.5.2. (распространяется с 24.04.2020)
Стоимость 9150 грн. с НДС. на 2 компьютера
Стоимость одного дополнительного рабочего места 3294 грн.
Стоимость обслуживания (второй год) 4500 грн.
Бесплатно сопровождение, обучение, обновление, поддержка, консультации.
Установка и начальное обучение АВК-5 БЕСПЛАТНО.
Обновление АВК-5 скачать бесплатно без регистрации (ред. 3.5.2. и далее, 1 год)
Подробнее...

Юрист+Закон

07.07.2020

Затверджено нову уніфіковану форму акта перевірки призначеного органу з оцінки відповідності чи визнаної незалежної організації Мінекономіки наказом від 14.05.2020 N 879 затвердило уніфіковану форму акта, складеного за результатами проведення планової (позапланової) перевірки призначеного органу з оцінки відповідності чи визнаної незалежної організації щодо відповідності вимогам до призначених органів з оцінки відповідності чи визнаних незалежних організацій і виконання ними своїх обов'язків, установлених Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" та відповідними технічними регламентами. Уніфікована форма акта містить вичерпний перелік питань щодо проведення перевірки. Наказ зареєстровано у Міністерстві юстиції 23 червня 2020 р. за N 563/34846 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Оновлено Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів під час проведення культурно-мистецьких заходів на період карантину Головний державний санітарний лікар України постановою від 01.07.2020 N 38 виклав у новій редакції Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів під час проведення культурно-мистецьких заходів на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19). Ці Тимчасові рекомендації розроблені для закладів культури та креативних індустрій для урахування при проведенні культурно-мистецьких заходів, в тому числі фестивалів, концертів, кіносеансів, вистав, постійних та тимчасових виставок та експозицій (далі - заходи) з метою запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19). Зокрема, визначено, що при організації діяльності та проведенні заходів суб'єкт господарювання вживає заходів з недопущення скупчення відвідувачів. Заборонено відведення місць під організацію фан-зон з метою недопущення скупчення відвідувачів та порушення соціальної дистанції. Для уникнення черг рекомендується збільшити кількість пунктів вхідного контролю. Для заходів просто неба територія проведення заходу повинна бути огороджена. За можливості контроль вхідних квитків рекомендовано здійснювати безконтактним способом з використанням сканерів штрих-кодів електронних квитків та аналогічних пристроїв. Дозволяється одночасне перебування відвідувачів заходу з розрахунку не більше однієї особи на 5 квадратних метрів загальної площі огородженої території для заходів просто неба або загальної площі приміщення закладу культури, де проводиться захід. При проведенні заходів в приміщеннях відвідувачі повинні перебувати в респіраторах або захисних масках, що покривають рот та ніс протягом всього часу. При проведенні заходів з розміщенням відвідувачів на сидячих місцях відстань між окремо встановленими місцями для сидіння або столиками повинна становити не менше 1.5 метри при розміщенні за одним столом не більш як чотирьох осіб (без урахування дітей віком до 14 років). У залах зі стаціонарним розміщенням місць для сидіння (концертних, театрах, кінозалах тощо) розміщення здійснюється з вільним місцем поруч, спереду та позаду. Розміщення з посадкою на сусідніх місцях дозволяється для груп до 4 осіб, що відвідують заходи спільно, за умови їх розсадки на перших чотирьох рядах зали. Інтервал між сеансами повинен бути достатнім для проведення належного прибирання та дезінфекції. Доцільно організувати односторонній рух в залах, розділивши окремі шляхи для входу та виходу. При організації театральних вистав доцільним є їх проведення без антракту.

Затверджено новий Порядок заміни приватного партнера (концесіонера) за договором, укладеним в рамках ДПП (концесійним договором) Кабмін постановою від 01.07.2020 N 541 затвердив Порядок заміни приватного партнера (концесіонера) за договором, укладеним в рамках державно-приватного партнерства (концесійним договором). Цей Порядок визначає механізм заміни приватного партнера (концесіонера) у разі залучення приватним партнером (концесіонером) фінансування проекту, що здійснюється на умовах державно-приватного партнерства (концесії), на підставі договору про фінансування. Заміна приватного партнера (концесіонера) на іншого приватного партнера (концесіонера) може здійснюватися: за ініціативою державного партнера (концесієдавця) - у разі істотного порушення приватним партнером (концесіонером) умов договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (концесійного договору) (далі - договір); за зверненням кредитора - у порядку звернення стягнення на майнові права приватного партнера (концесіонера), що випливають із договору, які передавалися в заставу з метою забезпечення виконання договору про фінансування у разі істотного порушення приватним партнером (концесіонером) своїх зобов'язань фінансового характеру, передбачених таким договором. Право заміни приватного партнера (концесіонера) на іншого приватного партнера (концесіонера) за ініціативою державного партнера (концесієдавця) та/або за зверненням кредитора повинно бути передбачене договором та прямим договором. Підстави, порядок та умови заміни приватного партнера (концесіонера) визначаються прямим договором.

Президент підписав Указ про ліквідацію Нацкомфінпослуг На виконання Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" Президент постановив припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації. Відповідне рішення закріплено в Указі Президента від 30.06.2020 N 259/2020, яке набирає чинності з дня його опублікування.

Нацбанк визначив порядок організації та здійснення нагляду у сфері фінмоніторингу, валютного нагляду, нагляду з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних санкцій Нацбанк постановою від 30.06.2020 N 90 затвердив Положення про порядок організації та здійснення нагляду у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій). Це Положення розроблено з метою встановлення порядку організації та здійснення Нацбанком нагляду у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, валютного нагляду, нагляду за дотриманням вимог нормативно-правових актів Нацбанку, якими запроваджені обмеження щодо проведення операцій, які мають на меті / порушують, сприяють або можуть сприяти уникненню/порушенню обмежень, установлених персональними спеціальними економічними та іншими обмежувальними заходами (санкціями). Положення поширюється на: банки, їх відокремлені підрозділи та філії іноземних банків; страховиків (перестраховиків), страхових (перестрахових) брокерів, кредитні спілки, ломбарди та інші фінансові установи (крім фінансових установ та інших юросіб, щодо яких державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії здійснюються іншими суб'єктами державного фінансового моніторингу); платіжні організації, учасників чи членів платіжних систем, які надають фінансові послуги на підставі відповідних ліцензій чи реєстраційних документів; операторів поштового зв'язку; інші установи, які надають послуги з переказу коштів та здійснення валютних операцій; філії або представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності, які надають фінансові послуги на території України, інших юросіб, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але надають окремі фінансові послуги; небанківські фінансові установи, їх структурні підрозділи, а також операторів поштового зв'язку, які отримали ліцензію Нацбанку на здійснення валютних операцій або генеральну ліцензію на здійснення валютних операцій, яка не втратила чинність після введення в дію Закону "Про валюту і валютні операції". Установлено, що проведення виїзних перевірок, які розпочаті до набрання чинності цією постановою, та оформлення їх результатів здійснюються Нацбанком відповідно до вимог нормативно-правових актів Нацбанку з питань порядку проведення перевірок у сфері фінансового моніторингу та валютного нагляду, які діяли до набрання чинності цією постановою. Нацбанк в разі розгляду питання щодо застосування заходів впливу запрошує відповідно до вимог п. 8 розд. I Положення уповноважену (уповноважених) особу (осіб) банку/установи для надання пояснень/заперечень щодо обставин, фактів, що можуть свідчити про порушення вимог законодавства у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), виявлених під час здійснення нагляду. Постанова набрала чинності 1 липня 2020 року.

02.07.2020

Уточнено порядок подання заяви на отримання інформації з Кредитного реєстру Нацбанку З метою забезпечення виконання регуляторних і наглядових функцій Нацбанк постановою від 25.06.2020 N 88 вніс зміни до Положення про Кредитний реєстр Національного банку України.
Заява на отримання інформації з Кредитного реєстру може надаватися на паперових носіях або в електронній формі на відповідні адреси, зазначені на сторінках офіційного Інтернет-представництва Нацбанку.
Заява в електронній формі підписується кваліфікованим електронним підписом заявника, якщо заявником є фізособа, керівника юрособи, якщо заявником є юрособа.
Якщо заява надається уповноваженою особою, то із заявою подається документ (копія документа), оформлений відповідно до законодавства України, який підтверджує повноваження такої особи.
Постанова набрала чинності 1 липня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 30.06.2020 р.

Кодекс газотранспортної системи зазнав змін НКРЕКП постановою від 30.06.2020 N 1235 затвердила зміни до Кодексу газотранспортної системи.
Учасник аукціону, який за результатами аукціону отримав доступ до розподілу потужності, зобов'язаний здійснити оплату аукціонної премії:
для аукціонів розподілу річної або квартальної потужності - у строк до 10 робочих днів після оголошення результатів аукціону;
для аукціонів розподілу місячної потужності або потужності на період однієї газової доби - у строк оплати вартості розподіленої потужності.
Розмір аукціонної премії визначається як добуток обсягу потужності (до якої за результатами аукціону надано доступ) на кількість газових діб у періоді користування цією потужністю та аукціонної надбавки.
Учасник аукціону, який за результатами аукціону отримав доступ до розподілу потужності, не має права відмовитися від розподілу такої потужності.
Внесено зміни до Типового договору транспортування природного газу.
Постанова набрала чинності 1 липня 2020 року у зв'язку з її оприлюдненням на офіційному веб-сайті НКРЕКП від 30.06.2020 р.

Уряд затвердив Дерпрограму стимулювання економіки для подолання негативних наслідків, спричинених обмежувальними заходами у зв'язку з COVID-19 Кабмін постановою від 27.05.2020 N 534 затвердив Державну програму стимулювання економіки для подолання негативних наслідків, спричинених обмежувальними заходами щодо запобігання виникненню і поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на 2020 - 2022 роки та план заходів з її виконання.
Метою Програми є впровадження протягом 2020 - 2022 років комплексної системи нових можливостей стабілізації та сталого розвитку економіки України і підвищення рівня зайнятості населення шляхом збереження існуючих і стимулювання створення нових високопродуктивних робочих місць з гідними умовами праці.
Постанова набрала чинності 1 липня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 01.07.2020 N 122.

Діють зміни до Порядку надання фінансової держпідтримки суб'єктам мікропідприємництва та малого підприємництва Кабмін постановою від 17.06.2020 N 535 вніс зміни до Порядку надання фінансової державної підтримки суб'єктам мікропідприємництва та малого підприємництва.
Уточнено критерії, яким повинен відповідати діючий бізнес для отримання державної підтримки відповідно до цього Порядку.
Для отримання державної підтримки суб'єкт підприємництва має підтвердити, що його господарська діяльність є прибутковою хоча б за один із двох останніх звітних років. Для суб'єктів підприємництва, діяльність яких пов'язана із сезонним характером роботи, прибутковість визначається акумульовано за чотири календарні квартали хоча б одного із двох останніх звітних років.
Розширено перелік умов, яким мають відповідати кредити, за якими може бути надана державна підтримка у вигляді компенсації процентів.
Наданий суб'єкту підприємництва кредит не може бути забезпечений заставою майнових прав за договором банківського вкладу.
Постанова набрала чинності 1 липня 2020 року.

Затверджено Методичні рекомендації розрахунку кількості ЗІЗ, необхідних для забезпечення медпрацівників в період спалаху інфекційних хвороб із невизначеними шляхами передавання та інфікування МОЗ наказом від 17.02.2020 N 366 затвердило Методичні рекомендації розрахунку кількості (запасу) засобів індивідуального захисту, необхідних для забезпечення медичних працівників в період спалаху інфекційних хвороб із невизначеними шляхами передавання та інфікування.
Ці Методичні рекомендації призначені для всіх юросіб незалежно від їх організаційно-правової форми та ФОП, які провадять господарську діяльність з медичної практики.

Правила роздрібного ринку електроенергії удосконалено НКРЕКП постановою від 26.06.2020 N 1219 затвердила зміни до Правил роздрібного ринку електричної енергії.
У разі наявності у власника мереж (споживача або виробника) по одній площадці вимірювання точок підключення до різних операторів системи розподілу договір про надання послуг з розподілу електричної енергії укладається з тим оператором системи, від якого підключення за ступенем напруги більше.
Якщо ступені напруги за точками підключення споживача від операторів системи рівні, договір укладається з оператором системи, від якого надходять більші обсяги електричної енергії.
У разі наявності у цього власника мереж (споживача або виробника) субспоживача (субспоживачів) між оператором системи, який забезпечує транспортування електричної енергії цьому власнику мереж, та власником мереж укладається договір про спільне використання технологічних електричних мереж.
Транспортування обсягів електричної енергії, які надійшли до власника електричних мереж та його субспоживачів, оплачується за тарифом оператора системи, з яким у власника мереж укладено договір про спільне використання технологічних електричних мереж, власником та його субспоживачами відповідно.
Точки підключення до мереж власника мереж інших операторів системи вважати точками надходження/віддачі електричної енергії в мережі суміжного ліцензіата.
Втрати в електричних мережах власника мереж, які використовуються оператором системи для забезпечення транспортування електричної енергії іншим споживачам та/або для транспортування електричної енергії в мережі оператора системи, розділяються між власником мереж та цим оператором системи пропорційно обсягам споживання власником електричних мереж та обсягам відпущеної електричної енергії в інші мережі відповідно.
У Правилах прописано особливості продажу та обліку електричної енергії, виробленої приватними домогосподарствами, а також розрахунків за неї.
Втратила чинність постанова НКРЕ від 27.02.2014 N 170 "Про затвердження Порядку продажу, обліку та розрахунків за електричну енергію, що вироблена з енергії сонячного випромінювання об'єктами електроенергетики (генеруючими установками) приватних домогосподарств".
Постанова набрала чинності 1 липня 2020 року у зв'язку з її оприлюдненням на офіційному веб-сайті НКРЕКП від 30.06.2020 р.

Нацбанк забезпечує здійснення повноважень та виконання функцій у сфері ринків фінпослуг з питань порядку розкриття інформації та складання звітності Нацбанк з 1 липня 2020 року забезпечує:
здійснення повноважень та виконання функцій Нацкомфінпослуг з державного регулювання та нагляду у сфері ринків фінансових послуг з питань порядку розкриття інформації та складання звітності учасниками ринків фінансових послуг, передбачених нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - Держфінпослуг), виданими до 1 липня 2020 року, перелік яких наведено в додатку, до визнання відповідних актів такими, що втратили чинність в установленому порядку;
прийняття рішень, віднесених законодавством до повноважень Нацкомфінпослуг як колегіального органу або до повноважень уповноваженої особи Нацкомфінпослуг відповідними нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, Держфінпослуг, перелік яких наведено в додатку, Правлінням Нацбанку, уповноваженим колегіальним органом або уповноваженою посадовою особою Нацбанку.
Нацбанк приймає та опрацьовує звітність, отриману від небанківських фінансових установ та осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, що станом на 1 липня 2020 року мають чинну ліцензію, видану Нацкомфінпослуг, подану:
у вигляді файлів з показникам звітності відповідно до Реєстру показників звітності небанківських фінансових установ, розміщеного на сторінці офіційного Інтернет-представництва Нацбанку в розділі "Статистика / Організація статистичної звітності / Реєстр показників звітності небанківських фінансових установ", у форматі XML через вебпортал Нацбанку (https://portal.bank.gov.ua);
у вигляді електронних документів на поштову скриньку zvit@bank.gov.ua - за звітами, подання яких на звітну дату не описано у форматі XML;
у паперовому вигляді каналами поштового зв'язку-за відсутності електронного документа допускається лише за звітами, подання яких нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, Держфінпослуг передбачено в паперовій формі.
Відповідні положення закріплено у постанові Нацбанку від 25.06.2020 N 84, яка набрала чинності 1 липня 2020 року.

Удосконалення регулювання ринку електроенергії: з 1 липня діють зміни до Кодексу систем розподілу НКРЕКП постановою від 24.06.2020 N 1209 затвердила зміни до Кодексу систем розподілу.
Приєднання до електричних мереж електроустановок (об'єкта) замовника на земельних ділянках, які розташовані на території дачних та дачно-будівельних кооперативів, садових/садівничих товариств, гаражних/гаражно-будівельних кооперативів (далі - кооператив), здійснюється з урахуванням резерву потужності зазначених організацій (у рахунок зменшення договірної потужності за договором про надання послуг з розподілу електричної енергії на напрузі приєднання власних струмоприймачів суб'єкта господарювання). У разі відсутності резерву потужності в кооперативах їх загальна потужність потребує збільшення відповідно до вимог розд. IV з виділенням замовленої потужності на електроустановку (об'єкт) замовника. Функції замовника приєднання виконує кооператив або замовник від кооперативу. Функції замовника такого приєднання можуть бути покладені на власника електроустановки (садового будинку, гаража тощо) шляхом оформлення кооперативом представництва в порядку, встановленому законодавством.
Послугу з приєднання в межах території кооперативу замовник може отримати в порядку, встановленому гл. 4.3, 4.4 та 4.6 Кодексу, на підставі договору про нестандартне приєднання з проєктуванням замовником лінійної частини приєднання. При цьому замовник має надати до заяви про приєднання додатково погодження кооперативу про будівництво електричних мереж на території кооперативу для можливості надання послуги з приєднання.
Послуга з приєднання електроустановок квартир або вбудованих приміщень, які є частиною внутрішнього об'єкта будівлі, здійснюється шляхом замовлення в оператора системи розподілу послуги з приєднання будинку/будівлі в цілому згідно з порядком, визначеним Кодексом, із подальшою передачею замовленої потужності на електроустановку замовника, що є частиною об'єкта архітектури. Функції замовника такого приєднання можуть бути покладені власником (управителем) будинку на будь-яку особу шляхом оформлення представництва у порядку, встановленому законодавством, на укладення договору про приєднання до електричних мереж (зміну технічних параметрів) будинку в цілому.
Приєднання нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку, які не належать до житлового фонду і є самостійними об'єктами нерухомого майна, мають окремий вхід ззовні та відокремлені від іншого об'єкта споруди (будівлі) стінами та перекриттями, що підтверджується технічним паспортом таких приміщень, наданим додатково до заяви про приєднання, може здійснюватись в порядку, визначеному гл. 4.3, 4.4 та 4.6 Кодексу, на підставі договору про нестандартне приєднання з проєктуванням замовником лінійної частини приєднання. При цьому замовник має надати до заяви про приєднання додатково погодження від власника (управителя) багатоквартирного будинку для можливості надання послуги з приєднання.
Оператор системи розподілу не має права вимагати оплату від замовника за користування електроустановками інженерного (зовнішнього) електрозабезпечення (у тому числі елементами будівель підстанцій), що задіяне у схемі електропостачання замовника за результатом отримання останнім послуги з приєднання.
Постанова набрала чинності 1 липня 2020 року у зв'язку з її оприлюдненням на офіційному веб-сайті НКРЕКП від 30.06.2020 р., за винятком окремих змін, які набирають чинності через 6 місяців з дня набрання чинності постановою.

З 1 липня 2020 року Нацбанк забезпечує здійснення повноважень та виконання функцій з питань перевірок діяльності учасників ринків фінпослуг Нацбанк з 1 липня 2020 року:
забезпечує здійснення повноважень та виконання функцій Нацкомфінпослуг з державного регулювання та нагляду у сфері ринків фінансових послуг з питань проведення перевірок діяльності учасників ринків фінансових послуг (крім клієнтів), передбачених нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, виданими до 1 липня 2020 року, перелік яких наведено в додатку, до визнання відповідних актів такими, що втратили чинність в установленому порядку;
проводить інспекційні перевірки небанківських фінансових установ, що підлягають регулюванню та нагляду Нацбанком відповідно до Закону від 12.09.2019 N 79-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг", строки проведення яких визначені Планом здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2020 рік, затвердженим наказом ДРС від 15.11.2019 N 196, припадатимуть на період після набрання чинності відповідними нормативно-правовими актами Нацбанку з питань проведення перевірок діяльності учасників ринків небанківських фінансових послуг (крім клієнтів) та застосування заходів впливу.
Відповідні положення закріплено у постанові Нацбанку від 25.06.2020 N 86, яка набрала чинності 1 липня 2020 року.

Застосування заходів впливу на ринку фінпослуг з 1 липня 2020 року забезпечується Нацбанком Нацбанк з 1 липня 2020 року забезпечує:
здійснення повноважень та виконання функцій Нацкомфінпослуг з державного регулювання та нагляду у сфері ринків фінансових послуг з питань застосування заходів впливу, передбачених нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - Держфінпослуг), виданими до 1 липня 2020 року, перелік яких наведено в додатку, до визнання відповідних актів такими, що втратили чинність у встановленому порядку;
прийняття рішень, віднесених законодавством до повноважень Нацкомфінпослуг як колегіального органу або до повноважень уповноваженої особи Нацкомфінпослуг відповідними нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, Держфінпослуг, перелік яких наведено в додатку, Правлінням Нацбанку, уповноваженим колегіальним органом або уповноваженою посадовою особою Нацбанку.
Нацбанк з 1 липня 2020 року в межах реалізації повноважень з державного регулювання та нагляду у сфері ринків фінансових послуг ураховує заходи впливу, застосовані Нацкомфінпослуг до 1 липня 2020 року, а також здійснює моніторинг виконання заходів впливу, застосованих Нацкомфінпослуг до 1 липня 2020 року.
Відповідні положення закріплено у постанові Нацбанку від 25.06.2020 N 87, яка набрала чинності 1 липня 2020 року.

Нацбанк з 1 липня 2020 року забезпечує здійснення повноважень та виконання функцій з питань нагляду за діяльністю учасників ринків фінпослуг Нацбанк з 1 липня 2020 року забезпечує:
здійснення повноважень та виконання функцій Нацкомфінпослуг з державного регулювання та нагляду у сфері ринків фінансових послуг з питань нагляду за діяльністю учасників ринків фінансових послуг (крім клієнтів), передбачених нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - Держфінпослуг), виданими до 1 липня 2020 року, перелік яких наведено в додатку, до визнання відповідних актів такими, що втратили чинність у встановленому порядку;
прийняття рішень, віднесених законодавством до повноважень Нацкомфінпослуг як колегіального органу або до повноважень уповноваженої особи Нацкомфінпослуг відповідними нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, Держфінпослуг, перелік яких наведено в додатку, Правлінням Нацбанку, уповноваженим колегіальним органом або уповноваженою посадовою особою Нацбанку.
Відповідні положення закріплено у постанові Нацбанку від 25.06.2020 N 85, яка набрала чинності 1 липня 2020 року.

Нацбанк забезпечує здійснення повноважень та виконання функцій у сфері ринків фінпослуг з питань ліцензування та реєстрації Нацбанк з 1 липня 2020 року забезпечує:
здійснення повноважень та виконання функцій Нацкомфінпослуг з державного регулювання та нагляду у сфері ринків фінансових послуг з питань ліцензування діяльності з надання фінансових послуг та ведення державних реєстрів фінансових установ і реєстрів осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, а також реєстрації осіб, що надають посередницькі послуги на ринках фінансових послуг, передбачені нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - Держфінпослуг), виданими до 1 липня 2020 року, перелік яких наведено в додатку, до визнання відповідних актів такими, що втратили чинність в установленому порядку;
прийняття рішень, віднесених законодавством до повноважень Нацкомфінпослуг як колегіального органу або до повноважень уповноваженої особи Нацкомфінпослуг відповідними нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, Держфінпослуг, перелік яких наведено в додатку, Правлінням Нацбанку, уповноваженим колегіальним органом або уповноваженою посадовою особою Нацбанку.
Нацбанк не стягує плату за видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг, передбачених п. 4 - 7, 9, 11 ст. 4 Закону "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (далі - ліцензії), з 1 липня 2020 року до прийняття відповідного акта Нацбанку, крім тих, плата щодо видачі яких установлюється Тарифами на послуги з реєстрації та ліцензування, що надаються Національним банком України.
Нацбанк приймає рішення про відкликання (анулювання) ліцензії з підстави, визначеної п. 1 ч. 1 ст. 381 Закону "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", у порядку, визначеному законодавством України.
Відповідні положення закріплено у постанові Нацбанку від 25.06.2020 N 83, яка набрала чинності 1 липня 2020 року.

З 1 липня 2020 року Нацбанк є правонаступником Нацкомфінпослуг у здійсненні державного регулювання та нагляду у сфері ринків фінпослуг Нацбанк з 1 липня 2020 року є правонаступником Нацкомфінпослуг у здійсненні повноважень та виконанні функцій з державного регулювання та нагляду у сфері ринків фінансових послуг, передбачених нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг, Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.
Нацбанк як правонаступник Нацкомфінпослуг забезпечує прийняття рішень, віднесених до повноважень Нацкомфінпослуг, Правлінням Нацбанку, уповноваженим колегіальним органом Нацбанку або уповноваженою посадовою особою Нацбанку.
Відповідні положення закріплені у постанові Нацбанку від 25.06.2020 N 82, яка набрала чинності 1 липня 2020 року.

Нацбанк привів у відповідність до законодавства Положення про порядок накладення адмінштрафів З метою приведення у відповідність до вимог Законів "Про Національний банк України", "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та положень Кодексу про адміністративні правопорушення, у зв'язку зі змінами, внесеними Законом від 06.12.2019 N 361-IX "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та Законом від 12.12.2019 N 79-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг", а також у зв'язку зі структурними змінами Нацбанк постановою від 26.06.2020 N 89 затвердив зміни до Положення про порядок накладення адміністративних штрафів.
Положення доповнено нормою, згідно з якою штраф може накладатися на посадових осіб страховиків (перестраховиків), страхових (перестрахових) брокерів, кредитних спілок, ломбардів та інших фінансових установ (крім фінансових установ та інших юросіб, щодо яких державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення здійснюються іншими суб'єктами державного фінансового моніторингу); платіжних організацій, учасників або членів платіжних систем, які надають фінансові послуги на підставі відповідних ліцензій чи реєстраційних документів; операторів поштового зв'язку; інших установ, які надають послуги з переказу коштів та здійснення валютних операцій; філій або представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності, які надають фінансові послуги на території України, інших юросіб, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але надають окремі фінансові послуги, щодо яких Нацбанком здійснюються державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
Виключено норму, відповідно до якої штраф може накладатися на посадових осіб юросіб - суб'єктів господарювання, які порушили закони України та нормативно-правові акти Нацбанку щодо порядку здійснення операцій з електронними грошима.
Постанова набрала чинності 1 липня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 30.06.2020 р.

01.07.2020

Затверджено Порядок застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності та взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами Мінфін наказом від 09.06.2020 N 281 затвердив Порядок застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності та взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами.
Цей Порядок встановлює єдиний підхід та правила застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності, передбачених ст. 399, 400, 401 - 402 Митного кодексу, взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами щодо практичної реалізації гл. 57 Кодексу.
Дія Порядку поширюється на товари, що підозрюються у порушенні прав інтелектуальної власності, та у разі якщо такі товари:
переміщуються громадянами на митну територію України або за її межі;
ввозяться підприємствами на митну територію України (у тому числі з метою транзиту) або вивозяться за межі митної території України;
поміщуються підприємствами або громадянами в митні режими імпорту, реімпорту, експорту, реекспорту, тимчасового ввезення, тимчасового вивезення, митного складу, вільної митної зони, переробки на митній території, переробки за межами митної території.
Такі товари можуть переміщуватися будь-яким видом транспорту (крім трубопровідного та ліній електропередачі) у вантажних відправленнях, супроводжуваному та несупроводжуваному багажі, ручній поклажі, міжнародних поштових та експрес-відправленнях.
Заходи сприяння не застосовуються до:
оригінальних товарів, тобто товарів, виготовлених за згодою правовласника, або товарів, виготовлених особою, належним чином уповноваженою правовласником на виробництво певної кількості товарів, у тому числі у кількості, що перевищує обумовлену між цією особою і правовласником;
особистих речей;
товарів, що ввозяться громадянами на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі для власного використання і не призначені для виробничої чи іншої підприємницької діяльності, сумарна фактурна вартість та/або вага яких не перевищує обмежень, встановлених ч. 1 ст. 374 Кодексу.
Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 22 червня 2020 р. за N 549/34832 та набрав чинності 30 червня 2020 року у зв'язку з його опублікуванням в Офіційному віснику України від 30.06.2020 N 50.

Оновлено порядок реєстрації у митному реєстрі об'єктів прав інтелектуальної власності Мінфін наказом від 09.06.2020 N 282 виклав у новій редакції Порядок реєстрації у митному реєстрі об'єктів права інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону.
Цей Порядок встановлює порядок реєстрації у митному реєстрі об'єктів прав інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону, включаючи форму заяви, перелік інформації та документів, які додаються до заяви, порядок подання і розгляду заяви, внесення інформації до митного реєстру та його ведення.
Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 22 червня 2020 р. за N 548/34831 та набрав чинності 30 червня 2020 року у зв'язку з його опублікуванням в Офіційному віснику України від 30.06.2020 N 50.

Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження удосконалено Мін'юст наказом від 19.06.2020 N 2124/5 вніс зміни до Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження.
Доступ до інформації Системи сторонам виконавчого провадження забезпечується з використанням:
1) засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри через:
вебпортал Мін'юсту;
Єдиний державний вебпортал електронних послуг в порядку, визначеному договором, укладеним між держателем Системи та держателем Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
2) ідентифікатора для доступу до інформації про виконавче провадження, який зазначається в довідці про реєстрацію виконавчого документа та постанові про відкриття виконавчого провадження, через офіційний вебсайт Мін'юсту.
Система забезпечує:
можливість формування сторонами виконавчого провадження узагальненої інформації про рішення (виконавчі дії), прийняті (вчинені) виконавцем, із зазначенням дати їх прийняття (вчинення) та з можливістю роздрукування такої інформації;
доступ сторонам виконавчого провадження до документів виконавчого провадження.
Можливість онлайн-сплати заборгованості за виконавчим провадженням забезпечується з використанням:
платіжних систем під час доступу сторін виконавчого провадження до інформації Системи;
платіжних застосунків, що взаємодіють із Системою за допомогою прикладного програмного інтерфейсу на умовах, визначених адміністратором Системи у відповідному договорі.
Під час формування запиту на онлайн-сплату відображається загальна заборгованість за виконавчим провадженням з урахуванням стягнення виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів, накладених на боржника за виконавчим провадженням, основної винагороди приватного виконавця.
Інформація Системи у вищезазначеному обсязі може надаватись стороні виконавчого провадження також з використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу Системи. Умови, порядок справляння та розмір плати за надання сервісної послуги визначаються у договорі, укладеному з адміністратором Системи.
Із Положення виключено норму, згідно з якою під час реєстрації виконавчого документа відповідальна особа органу державної виконавчої служби (приватний виконавець, помічник або відповідальна особа приватного виконавця) зобов'язана(ий) внести до Системи відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків - боржника - фізособи (за наявності).
Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 23 червня 2020 р. за N 559/34842 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Уряд уточнив питання діяльності кінотеатрів під час карантину Кабмін постановою від 25.06.2020 N 522 вніс зміни до своєї постанови від 20.05.2020 N 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".
Постанову доповнено нормою, згідно з якою забороняється до 1 липня 2020 р. включно діяльність кінотеатрів, з 2 липня 2020 р. діяльність кінотеатрів з наповненістю кінозалів понад 50 % місць у кожному окремому кінозалі.
Постанова набрала чинності 27 червня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 27.06.2020 N 121.

Операції з видачі готівки для підкріплення кас банків знову стали платними З метою сприяння розширенню безготівкових форм розрахунків, зменшення попиту на готівку та враховуючи поетапне послаблення Кабміном карантинних та протиепідемічних заходів, пов'язаних із запобіганням поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, Нацбанк постановою від 25.06.2020 N 81 вніс зміни до Тарифів на послуги (операції), що надаються (здійснюються) Національним банком України в системі електронних платежів та у сфері розрахунково-касового обслуговування.
Постановою передбачено зміну тарифів щодо низки послуг (операцій) з видачі готівки для підкріплення кас банків. Так, встановлено такі тарифи на послуги (операції):
- з видачі готівки (банкнот, обігових монет) у національній валюті України банкам для підкріплення їх кас для видачі підприємствам зв'язку на виплату пенсій та грошової допомоги - 0,1 % від суми виданих банкнот (обігових монет);
- з видачі готівки (банкнот, обігових монет) у національній валюті України банкам для підкріплення їх кас для виплати з рахунків групи 257 бюджетним установам та організаціям, що переведені на обслуговування до Державної казначейської служби України, - 0,1 % від суми виданих банкнот (обігових монет);
- з видачі готівки (банкнот, обігових монет) у національній валюті України банкам для підкріплення їх кас та інкасаторським компаніям:
номіналами 1 - 100 гривень - 0,2 % від суми виданих банкнот (обігових монет);
номіналами 200 - 500 гривень - 0,25 % від суми виданих банкнот;
номіналом 1000 гривень - 0,3 % від суми виданих банкнот;
- з видачі розмінних монет банкам для підкріплення їх кас та інкасаторським компаніям:
номіналом 10 копійок - 20 грн за 1000 штук;
номіналом 50 копійок - 35 грн за 1000 штук.
Постанова набрала чинності 1 липня 2020 року.
З 19 березня 2020 року відповідно до постанови Нацбанку від 18.03.2020 N 33 вищезгадані послуги (операції) надавалися (здійснювалися) безплатно.

Оновлено Національну рамку кваліфікацій Кабмін постановою від 25.06.2020 N 519 виклав у новій редакції Національну рамку кваліфікацій.
Національна рамка кваліфікацій - системний і структурований за компетентностями опис кваліфікаційних рівнів.
Національна рамка кваліфікацій призначена для використання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, установами та організаціями, закладами освіти, роботодавцями, іншими юридичними та фізичними особами з метою розроблення, ідентифікації, співвіднесення, визнання, планування і розвитку кваліфікацій.
Національна рамка кваліфікацій ґрунтується на європейських і національних стандартах та принципах забезпечення якості освіти, враховує вимоги ринку праці до компетентностей працівників та запроваджується з метою гармонізації норм законодавства у сферах освіти і соціально-трудових відносин, сприяння національному та міжнародному визнанню кваліфікацій, здобутих в Україні, налагодження ефективної взаємодії сфери освіти і ринку праці.

Ринок природного газу: удосконалено Порядок проведення конкурсу з визначення постачальника "останньої надії" Кабмін постановою від 25.06.2020 N 529 вніс зміни до Порядку проведення конкурсу з визначення постачальника "останньої надії".
Порядок доповнено нормою, відповідно до якої постачальник "останньої надії" обирається один на зону балансування (зоною балансування є вся територія України).
Уточнено, що під час кваліфікаційного відбору конкурсна комісія перевіряє відповідність кандидатів таким критеріям, перелік яких є вичерпним:
взяття на себе зобов'язання дотримуватися законодавства в частині прав та обов'язків постачальника "останньої надії", які зазначені в заявці учасника;
наявність чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання природного газу;
наявність активів у формі грошей на рахунках для придбання газу або запасів газу в газосховищах або наявність договору з власником газу в газосховищах (з наданням підтвердних матеріалів у вигляді банківської виписки, копії наявних укладених договорів та/або листа-підтвердження оператора газотранспортної системи/оператора підземних сховищ газу) в обсязі, що не може бути меншим за найбільше значення місячного обсягу споживання газу всіма споживачами України протягом опалювального сезону 2019/20 року (значення оприлюднюється Міненерго під час оголошення конкурсу);
наявність персоналу та інших засобів, укладених договорів на транспортування газу, необхідних для провадження діяльності постачальника "останньої надії";
відсутність контролю, який здійснюється над кандидатом у значенні, наведеному в п. 13 ч. 1 ст. 1 Закону "Про ринок природного газу", резидентом держави-агресора, що визнана такою відповідно до законодавства.

До Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності внесено зміни Кабмін постановою від 25.06.2020 N 527 вніс зміни до Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності.
У разі прийняття ліцензіатом рішення про зупинення дії ліцензії повністю або частково, але не більше ніж на 6 місяців з дня набрання чинності рішенням про зупинення її дії, ліцензіат подає до органу ліцензування заяву про зупинення дії ліцензії за формою згідно з додатком 6.
У разі наміру відновити свою діяльність ліцензіат подає до органу ліцензування заяву про відновлення дії ліцензії повністю або частково згідно з додатком 7.
У разі коли дія ліцензії зупинена повністю або частково на підставі п. 2 ч. 2 ст. 16 Закону "Про ліцензування видів господарської діяльності", ліцензіат подає інформацію про сплату штрафу, передбаченого Кодексом про адміністративні правопорушення.
У разі прийняття ліцензіатом рішення про звуження провадження туроператорської діяльності ліцензіат подає до органу ліцензування заяву про звуження провадження туроператорської діяльності згідно з додатком 8.
У разі прийняття ліцензіатом рішення про розширення провадження туроператорської діяльності ліцензіат подає до органу ліцензування заяву про розширення провадження туроператорської діяльності згідно з додатком 9, а також підтвердні документи та відомості, визначені п. 6 цих Ліцензійних умов.
Органом ліцензування туроператорської діяльності та органом здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності є Держтуризм, а не Мінекономіки, як це було раніше. Відповідні зміни внесено до переліку органів ліцензування та критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження туроператорської діяльності, що підлягає ліцензуванню, та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.

30.06.2020

НКРЕКП визначила ставку внеску на регулювання на III квартал 2020 року НКРЕКП постановою від 24.06.2020 N 1212 визначила ставку внеску на регулювання на III квартал 2020 року у розмірі 0,048 відсотка.
Внески на регулювання сплачуються суб'єктами господарювання, які зазначені в Реєстрі суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, діяльність яких регулюється НКРЕКП незалежно від форм власності, зокрема:
з виробництва, передачі, розподілу, постачання електричної енергії;
з організації купівлі-продажу електричної енергії на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку, із забезпечення купівлі електричної енергії за "зеленим" тарифом, трейдерської діяльності;
з транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору), надання послуг установки LNG, постачання природного газу;
з транспортування нафти, нафтопродуктів та інших речовин трубопровідним транспортом;
з виробництва теплової енергії на теплогенеруючих установках, включаючи установки для комбінованого виробництва теплової та електричної енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах понад рівень, що встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами);
з централізованого водопостачання та водовідведення в обсягах понад рівень, що встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами).

Спрощено ідентифікацію осіб для пропуску до приміщень судів Державна судова адміністрація та Служба судової охорони спільним наказом від 22.06.2020 N 278/258 внесли зміни до Примірних правил пропуску осіб до будинків (приміщень) судів, органів та установ системи правосуддя та на їх територію транспортних засобів.
Для ідентифікації осіб, які прибули до суду, іншого органу або установи системи правосуддя, за умови наявності в цих органах технічних засобів, призначених для встановлення достовірності відображення в електронному вигляді інформації, що міститься в паспорті громадянина України у формі картки, та відображення в електронному вигляді інформації, що міститься в паспорті громадянина України для виїзду за кордон, може бути використаний мобільний додаток Єдиного державного веб-порталу електронних послуг "Портал Дія".

Запровадження програмних РРО: ДПС надала відповіді на актуальні питання ДПС відповіла на низку актуальних питань, пов'язаних із запровадженням програмних РРО.
ДПС роз'яснила, яким чином покупець зможе перевірити розрахунковий документ (чек), виданий ПРРО, що працює в режимі в оффлайн.
У розрахунковому документі (чеку) має обов'язково бути наявна позначка про проведення розрахункової операції в режимі офлайн.
Перевірити наявність цього чеку в базі даних ДПС можливо через Електронний кабінет після завершення роботи ПРРО в режимі офлайн та передачі ним чека/чеків до фіскального сервера.
Інформація про фіскальні номери, що увійшли до діапазону для використання ПРРО, що працює у режимі офлайн, буде оприлюднена в Електронному кабінеті із зазначенням даних про фіскальний номер ПРРО та про суб'єкта господарювання, для ПРРО якого зарезервовано фіскальні номери.
Щодо питання, чи може один суб'єкт господарювання реєструвати та застосовувати ПРРО поряд із класичними РРО, ДПС зазначила, що законодавчо не встановлено заборон та обмежень щодо застосування одним суб'єктом господарювання ПРРО поряд із класичними РРО.

25.06.2020

Україна приєдналася до Додаткового протоколу до Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів (КДПВ) про електронну накладну Президент підписав Закон від 03.06.2020 N 660-IX, яким передбачено приєднання до Додаткового протоколу до Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів (КДПВ) про електронну накладну, вчиненого 20 лютого 2008 року у м. Женева.
З урахуванням положень цього Протоколу, накладна, передбачена Конвенцією, а також будь-яка вимога, декларація, інструкція, запит, застереження чи інше повідомлення, пов'язане з виконанням умов договору перевезення, до якого застосовується Конвенція, можуть бути оформлені у вигляді електронного повідомленням.
Електронна накладна, яка відповідає положенням цього Протоколу, вважається еквівалентною накладній, передбаченій Конвенцією, і тому має таку саму доказову силу та дію, як і ця накладна.
Додатковий протокол набирає чинності для України на дев'яностий день після здачі на зберігання документа України про приєднання, з таким застереженням:
"Відповідно до п. 1 ст. 12 Додаткового протоколу Україна не вважає себе зобов'язаною за ст. 11 цього Додаткового протоколу".

Удосконалено Положення про навчання, перепідготовку, підвищення кваліфікації та складання екзаменів особами, які провадять діяльність на ринках фінпослуг З метою запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-2019) Нацкомфінпослуг розпорядженням від 19.05.2020 N 923 внесла зміни до Положення про навчання, перепідготовку, підвищення кваліфікації та складання екзаменів особами, які провадять діяльність на ринках фінансових послуг.
Навчання та складання екзамену може відбуватись у дистанційній формі, організація проведення якої встановлюється навчальним закладом за погодженням із головою Екзаменаційної (атестаційної) комісії.
Розпорядженням визначено, що свідоцтва, видані відповідно до Положення, строк дії яких закінчився в період дії карантину, продовжують свою дію на період дії карантину та протягом 60 днів після його закінчення.
Розпорядження зареєстровано в Міністерстві юстиції 22 червня 2020 р. за N 553/34836 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Діють зміни до Положення про застосування Нацбанком заходів впливу Відповідно до Закону від 13.05.2020 N 590-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення механізмів регулювання банківської діяльності" Нацбанк постановою від 22.06.2020 N 79 вніс зміни до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу.
Нацбанк у разі розгляду питання щодо застосування заходу впливу до банку/філії іноземного банку або іншої особи, яка стала об'єктом перевірки Нацбанку, запрошує на засідання Правління Нацбанку або Комітету з питань нагляду для надання пояснень/заперечень стосовно допущених порушень уповноважену (уповноважених) особу (осіб) банку/філії іноземного банку або іншу особу (уповноваженого представника юрособи), яка стала об'єктом перевірки Нацбанку та щодо якого (якої) має бути прийнято таке рішення.
Запрошення надсилається електронною поштою (або на паперових носіях) до банку/філії іноземного банку або іншої особи, яка стала об'єктом перевірки Нацбанку, не пізніше ніж за два робочих дні до дня проведення засідання Правління Нацбанку або Комітету з питань нагляду.
Нез'явлення запрошеної особи на засідання Правління Нацбанку або Комітету з питань нагляду не є підставою для перенесення розгляду питання щодо застосування заходу впливу до банку/філії іноземного банку або іншої особи, яка стала об'єктом перевірки Нацбанку, та не є перешкодою для прийняття такого рішення.
Рішення Нацбанку про застосування заходу впливу має містити:
зміст (назву) заходу впливу, що застосовується до банку;
відомості про встановлені обставини (факти) та опис порушення (із зазначенням норм законів України, нормативно-правових актів Нацбанку, які порушено) / ризикової діяльності / інформації про застосування іноземних санкцій або вчинених дій (бездіяльності) банку, що призвели до порушення або до здійснення ризикової діяльності;
кількісні, якісні оцінки та висновки Нацбанку, включаючи висновки про наявність ознак провадження банком ризикової діяльності, що загрожує інтересам вкладників чи інших кредиторів банку, та обґрунтування адекватності застосування відповідного заходу впливу, що ґрунтуються на встановлених обставинах (фактах);
реквізити документа, у якому зафіксовані порушення або зазначені ознаки здійснення банком ризикової діяльності / який містить інформацію про застосування іноземних санкцій;
відомості про результати розгляду пояснень/заперечень банку/філії іноземного банку або іншої особи, яка стала об'єктом перевірки Нацбанку та щодо якого (якої) прийнято таке рішення (у разі наявності).
Рішення Нацбанку про застосування заходу впливу оформляється в установленому Нацбанком порядку та є обов'язковим для виконання.
Постанова набрала чинності 25 червня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 24.06.2020 р.

Затверджено Положення про Міністерство енергетики Кабмін постановою від 17.06.2020 N 507 затвердив Положення про Міністерство енергетики України.
Міністерство енергетики України (Міненерго) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабміном.
Міненерго є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує:
формування та реалізує державну політику в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному, нафтогазовому та нафтогазопереробному комплексі;
формування та реалізацію державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (крім питань забезпечення енергоефективності будівель та інших споруд) та у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики і теплопостачання.

Нацбанк затвердив модель оцінки свопу процентної ставки на індекс овернайт Нацбанк рішенням від 19.06.2020 N 415-рш затвердив зміни до Порядку оцінки справедливої вартості похідних фінансових інструментів, операції з якими здійснює Національний банк України.
Порядок доповнено розділом, яким встановлюється модель оцінки свопу процентної ставки на індекс овернайт.
Своп процентної ставки на індекс овернайт - це позабіржовий дериватив, нестандартизований контракт, укладений між двома сторонами, відповідно до якого сторони обмінюються рівними за сумами умовними кредитами з однаковими датами погашення та датами сплати процентів, за якими одна зі сторін сплачує проценти, нараховані на суму умовного кредиту за фіксованою процентною ставкою, а інша - за плаваючою процентною ставкою, що визначається на основі індексу процентних ставок зі строком овернайт.

Застосування попередніх спеціальних заходів щодо імпорту в Україну полімерних матеріалів: прийнято нове рішення Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі повідомила про прийняте нею 22 червня 2020 року рішення N СП-451/2020/4411-03, згідно з яким застосувала попередні спеціальні заходи щодо імпорту в Україну товару незалежно від країни походження та експорту за таким описом:
полівінілхлорид суспензійний, з Константою Фікентчера в межах від 59 до 72 (значення в сертифікаційних документах з Константою Фікентчера, К 59-72), що може класифікуватись за кодом 3904 10 00 00 згідно з УКТЗЕД, крім полівінілхлориду емульсійного та мікросуспензійного; та
поліетилен в гранулах білого кольору розміром 2 - 5 мм з питомою густиною більше 0,940 г/см3 і водночас показником текучості розплаву (ПТР) 5 - 17 грам / 10 хвилин при навантаженні 21,6 кгс, або показником текучості розплаву (ПТР) 0,34 - 0,37 грам/10 хвилин при навантаженні 5,0 кгс або показником текучості розплаву (ПТР) 0,06 - 0,08 грам / 10 хвилин при навантаженні 2,16 кгс, що може класифікуватися за кодом 3901 20 90 00 згідно з УКТЗЕД.
Попередні спеціальні заходи застосовуються строком на 190 днів у вигляді спеціального мита у розмірі 18 % щодо імпорту в Україну вищезазначеного товару незалежно від країни походження та експорту.
Не підлягає застосуванню попередніх спеціальних заходів імпорт в Україну товару походженням з таких країн: Республіка Ісландія, Князівство Ліхтенштейн, Королівство Норвегія, Швейцарська Конфедерація, Чорногорія, Азербайджанська Республіка, Республіка Вірменія, Республіка Білорусь, Республіка Казахстан, Киргизька Республіка, Республіка Молдова, Республіка Таджикистан, Туркменістан, Республіка Узбекистан, Ісламська Республіка Афганістан, Ангола, Бангладеш, Бенін, Бутан, Буркіна-Фасо, Бурунді, Камбоджа, Центральноафриканська Республіка, Чад, Союз Коморських Островів, Демократична Республіка Конго, Джибуті, Держава Еритрея, Федеративна Демократична Республіка Ефіопія, Гамбія, Гвінея, Гвінея-Бісау, Гаїті, Республіка Кірибаті, Лаоська Народно-Демократична Республіка, Королівство Лесото, Республіка Ліберія, Мадагаскар, Малаві, Малі, Мавританія, Мозамбік, М'янма, Непал, Нігер, Руанда, Демократична Республіка Сан-Томе і Принсіпі, Сенегал, Сьєрра-Леоне, Соломонові Острови, Федеративна Республіка Сомалі, Республіка Південний Судан, Республіка Судан, Демократична Республіка Східний Тимор, Того, Тувалу, Уганда, Об'єднана Республіка Танзанія, Вануату, Єменська Республіка, Замбія.
Водночас скасовано рішення Комісії від 22.05.2020 N СП-445/2020/4411-03 "Про застосування попередніх спеціальних заходів щодо імпорту в Україну полімерних матеріалів незалежно від країни походження та експорту".
Рішення Комісії N СП-451/2020/4411-03 набирає чинності з дня опублікування повідомлення.

Нацбанк затвердив розміри покриття операцій своп процентної ставки гарантійним фондом та коригуючих коефіцієнтів за активами (майном), що формують гарантійний фонд Нацбанк рішенням від 22.06.2020 N 417-рш затвердив:
розміри покриття операцій своп процентної ставки гарантійним фондом;
розміри коригуючих коефіцієнтів за активами (майном), що формують гарантійний фонд.
Рішення прийнято відповідно до п. 14 Положення про проведення Національним банком України на міжбанківському ринку операцій своп процентної ставки та з метою вдосконалення умов проведення Нацбанком з банками на міжбанківському ринку операцій своп процентної ставки.

МВС визначило порядок складання протоколів про адмінправопорушення у галузі госпдіяльності, ліцензії на проведення якої воно видає МВС наказом від 03.03.2020 N 217 затвердило Інструкцію з оформлення в Міністерстві внутрішніх справ України матеріалів про адміністративні правопорушення.
Ця Інструкція визначає порядок складання протоколів про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення, у частині, що стосується правопорушень у галузі господарської діяльності, ліцензії на проведення якої видає МВС.
Протоколи про адміністративні правопорушення складаються посадовими особами Управління ліцензування МВС не пізніше 24 годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення.
Посадові особи складають протоколи за правопорушення в галузі господарської діяльності, визначені ст. 164 КпАП.
У разі вчинення особою кількох окремих адміністративних правопорушень протокол складається щодо кожного з учинених правопорушень.
Протокол та додатки до нього надсилаються до районного, районного в місті (міського, міськрайонного) суду за місцем учинення адміністративного правопорушення.
У разі оформлення протоколу і додатків до нього та надсилання цих матеріалів до суду слід ураховувати, що відповідно до ч. 2 ст. 38 КпАП стягнення може бути накладено не пізніше як через 3 місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніше як через 3 місяці з дня його виявлення.
Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 18 червня 2020 р. за N 545/34828 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Визначено критерії відбору аудиторської фірми для залучення судами у справах виведених з ринку банків Нацбанк постановою від 22.06.2020 N 80 затвердив Критерії до аудиторських фірм, які мають право проводити оцінку фінансово-господарської діяльності банку та визначення вартості акцій з метою визначення наявності/відсутності шкоди, завданої учаснику (учасникам) банку.
Міжнародно визнана аудиторська фірма, яка має право проводити оцінку фінансово-господарської діяльності банку та визначення вартості акцій з метою визначення наявності/відсутності шкоди, завданої учаснику (учасникам) банку, має відповідати одночасно таким критеріям:
уключена до розділу "Суб'єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес" Реєстру аудиторів і суб'єктів аудиторської діяльності;
протягом останніх 3 років є членом міжнародної аудиторської мережі, що входить до рейтингу найбільших аудиторських мереж за обсягом річного доходу, опублікованого міжнародними професійними виданнями "Accountancy Age" та/або "International Accounting Bulletin";
здійснює аудиторську діяльність на ринку України протягом останніх 5 років, із яких не менше останніх 3 років із проведення обов'язкового аудиту фінансової звітності (консолідованої фінансової звітності) банку;
має партнера - юрособу, яка входить до тієї самої міжнародної аудиторської мережі та включена до Державного реєстру суб'єктів оціночної діяльності (далі - особа з оцінки), має досвід практичної діяльності на ринку України з оцінки майна не менше ніж 5 років, з яких не менше останніх 3 років з оцінки цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об'єкти інтелектуальної власності;
в аудиторської фірми, її керівника / ключового партнера з аудиту / аудиторів немає будь-яких стягнень, що застосовувалися органом, який регулює аудиторську діяльність, протягом останніх 3 років до дня визначення судом аудиторської фірми для проведення оцінки фінансового-господарської діяльності банку та визначення вартості акцій;
на офіційному вебсайті Фонду державного майна України немає інформації про порушення особою з оцінки та/або оцінювачами, які виконують оцінку в її складі, нормативно-правових актів з оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні протягом останніх 3 років до дня визначення судом аудиторської фірми для проведення оцінки фінансового-господарської діяльності банку та визначення вартості акцій;
до аудиторської фірми не застосовувалися відхилення (відсторонення) згідно з нормативно-правовим актом Нацбанку щодо порядку відхилення (відсторонення) аудиторської фірми, яка обрана банком для проведення зовнішнього аудиту.
Постанова набрала чинності 24 червня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 23.06.2020 р.

Діє Закон щодо проведення національної інвентаризації лісів Президент підписав Закон від 02.06.2020 N 643-IX "Про внесення змін до Лісового кодексу України щодо проведення національної інвентаризації лісів".
Згідно із Законом національна інвентаризація лісів - система вибірково-статистичних обстежень лісового фонду України, спрямована на отримання обґрунтованої узагальненої інформації щодо лісів для потреб планування, у тому числі стратегічного, ведення лісового господарства, державного лісового кадастру, моніторингу лісів.
Порядок проведення національної інвентаризації лісів затверджується Кабміном.
Особи, уповноважені на проведення національної інвентаризації лісів, під час обстежень мають право перебувати на земельних ділянках лісового фонду України, крім випадків, передбачених законом.
Проведення національної інвентаризації лісів здійснюється за рахунок коштів державного бюджету або за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Відомості, отримані за результатами проведення національної інвентаризації лісів, вносяться до державного земельного кадастру відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Кабміном.
Закон набрав чинності 25 червня 2020 року у зв'язку з його опублікуванням в газеті "Голос України" від 24.06.2020 N 102.