alt

Лицензионная "АВК-5" ред. 3.5.2. (распространяется с 24.04.2020)
Стоимость 9150 грн. с НДС. на 2 компьютера
Стоимость одного дополнительного рабочего места 3294 грн.
Стоимость обслуживания (второй год) 4500 грн.
Бесплатно сопровождение, обучение, обновление, поддержка, консультации.
Установка и начальное обучение АВК-5 БЕСПЛАТНО.
Обновление АВК-5 скачать бесплатно без регистрации (ред. 3.5.2. и далее, 1 год)
Подробнее...

Юрист+Закон

29.05.2020

Уряд затвердив Положення про Національне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами Кабмін постановою від 13.05.2020 N 417 затвердив Положення про Національне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами.
Національне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами (НБРЦА) утворене відповідно до ст. 9 Повітряного кодексу постановою Кабміну від 21.03.2012 N 228.
Національне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами перебуває в управлінні Кабміну.
Національне бюро є державною спеціалізованою експертною установою з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами в Україні.
Предметом діяльності Національного бюро є:
забезпечення проведення об'єктивного розслідування авіаційних подій, що сталися на території України з цивільними повітряними суднами, та авіаційних подій, що сталися на території іноземних держав з цивільними повітряними суднами України;
здійснення зчитування, відтворення та проведення аналізу записів бортових реєстраторів та наземних засобів об'єктивного контролю, у разі потреби - визначення технічного центру, в тому числі за кордоном;
забезпечення збирання інформації про виявлені експлуатаційно-льотні фактори та ризики, відхилення, проведення аналізу, дослідження та узагальнення даних, що стосуються безпеки польотів;
участь у роботі міжнародних авіаційних організацій, сприяння розвитку міжнародних науково-технічних та інформаційних зв'язків у сфері технічного розслідування та запобігання авіаційним подіям;
вивчення та поширення передового досвіду і методів проведення незалежного розслідування, управління безпекою польотів серед персоналу авіакомпаній, працівників підприємств, установ, організацій, органів обслуговування повітряного руху, які беруть участь у проведенні розслідувань;
підготовка звітів та рекомендацій за результатами розслідування авіаційних подій;
надання уповноваженому органу з питань цивільної авіації, іншим заінтересованим органам виконавчої влади та авіаційним підприємствам, установам, організаціям звітів і рекомендацій за результатами розслідування авіаційних подій та рекомендацій щодо їх запобігання;
взаємодія з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та населенням під час організації та проведення розслідування авіаційних подій, охорони місця події та збереження речових доказів;
взаємодія з МЗС, консульськими установами України, компетентними міжнародними організаціями та авіаційним органом влади іноземної держави, на території якої сталася авіаційна подія з цивільним повітряним судном України або якщо таке повітряне судно (обладнання) було виготовлене в Україні;
взаємодія з відповідними організаціями держави національної реєстрації цивільного повітряного судна або його експлуатанта, якщо авіаційна подія сталася на території України;
облік авіаційних подій.
Національне бюро може провадити іншу діяльність, спрямовану на досягнення його мети та відповідно до предмета діяльності, визначених цим Положенням.
Разом з цим зупинено дію п. 1 та 3 постанови Кабміну від 24.12.2019 N 1179 "Деякі питання Національного бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами".
Постанова N 417 набрала чинності 29 травня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 29.05.2020 N 101 та діє до 31 грудня 2020 року.

Застосовано остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну сірників з Республіки Білорусь та Російської Федерації Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі повідомила про прийняте нею рішення від 22.05.2020 N АД-446/2020/4411-03, згідно з яким вирішила застосувати остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну товару, що має такий опис:
сірники, крім піротехнічних виробів товарної позиції 3604, що класифікуються за кодом УКТЗЕД 3605 00 00 00, походженням з Республіки Білорусь та Російської Федерації.
Остаточні антидемпінгові заходи застосовуються строком на 5 років шляхом запровадження справляння остаточного антидемпінгового мита для товару походженням з Республіки Білорусь за ставкою 21,32 %, для товару походженням з Російської Федерації за ставкою 45,79 %.
Рішення Комісії набирає чинності через 30 днів з дня опублікування повідомлення.

Уряд врегулював деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду Кабмін погодився з пропозицією Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо ліквідації її територіальних органів як структурних підрозділів апарату Інспекції за переліком згідно з додатком 1.
Також утворено як юрособи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної інспекції містобудування за переліком згідно з додатком 2.
Відповідне рішення закріплено у постанові Кабміну від 27.05.2020 N 422.

Удосконалено Порядок функціонування системи фіксації адмінправопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в авторежимі Кабмін постановою від 20.05.2020 N 421 вніс зміни до Порядку функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі.
Зокрема, уточнено, що за способом і місцем установлення та використання технічні засоби (прилади контролю) можуть бути:
стаціонарними, що монтуються/розміщуються на штучних спорудах, технічних засобах організації (регулювання) дорожнього руху, інженерному облаштуванні автомобільних доріг, вулично-дорожній мережі населених пунктів, будівлях та використовуються в безперервному режимі;
мобільними (рухомими), що монтуються/розміщуються уповноваженими органами (підрозділами) Національної поліції на автомобільних дорогах та використовуються протягом обмеженого періоду часу шляхом періодичної зміни місць їх установлення, а також на службових транспортних засобах Національної поліції.
Мережа стаціонарних технічних засобів (приладів контролю) відповідно до місць їх монтажу/розміщення може бути загальнодержавною або місцевою.
Загальнодержавна мережа стаціонарних технічних засобів (приладів контролю) впроваджується на аварійно-небезпечних місцях (ділянках) та/або місцях (ділянках) концентрації дорожньо-транспортних пригод автомобільних доріг загального користування державного значення за рішеннями власників таких доріг.
Місцева мережа стаціонарних технічних засобів (приладів контролю) впроваджується на аварійно-небезпечних місцях (ділянках) та/або місцях (ділянках) концентрації дорожньо-транспортних пригод автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг у містах та інших населених пунктах за рішенням органу місцевого самоврядування.
Місця встановлення стаціонарних технічних засобів (приладів контролю) письмово погоджуються з відповідним уповноваженим органом Національної поліції, а встановлення таких засобів на залізничних переїздах додатково письмово погоджується з власниками цих переїздів.
Також Порядок доповнено нормою, згідно з якою для впровадження та подальшого функціонування системи уповноваженими органами, установами МВС, Національної поліції укладаються із суб'єктами господарювання - резидентами України господарські договори, зокрема довгострокові, на закупівлю бланкової та іншої продукції і послуг поштового зв'язку з пересилання на всій території України рекомендованих листів з оплатою шляхом нанесення на поштове відправлення відбитка про оплату та повідомлень про вручення, а також інших товарів, робіт та послуг, пов'язаних із забезпеченням впровадження та функціонування системи.

Кабмін продовжив до 1 липня 2020 року заборону на експорт протиепідемічних товарів Кабмін постановою від 27.05.2020 N 423 вніс зміни до обсягів квот товарів, експорт яких підлягає ліцензуванню.
Зокрема, передбачено продовження на один місяць строку, на який було запроваджено ліцензування експорту товарів протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання занесенню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом Covid-2019.
Згідно зі змінами норма щодо ліцензування експорту таких товарів діє до 1 липня 2020 року, а не до 1 червня 2020 року, як це було передбачено раніше.
Нагадаємо, що товарами протиепідемічного призначення, стосовно експорту яких запроваджено ліцензування, є водонепроникний лабораторний костюм, рукавички із інших полімерних матеріалів, рукавички медичні нестерильні нетальковані нітрилові, рукавички неопудрені з нітрилу, халат ізоляційний медичний одноразовий, маски медичні (хірургічні), окуляри захисні, щиток захисний, респіратор класу захисту не нижче FFP2.
Разом з цим вищезгаданою постановою передбачено, що норма щодо ліцензування експорту не поширюється на такі товари протиепідемічного призначення як водонепроникний лабораторний костюм та халат ізоляційний медичний одноразовий - у разі, якщо такі товари відносяться до 1 - 5 типів захисного одягу (захист від інфекційних агентів) (п. 4.3. ДСТУ EN 14126:2008 "Одяг захисний. Захист від інфекційних агентів. Вимоги до експлуатаційних характеристик і методи випробування"), що підтверджується маркуванням, яке нанесено на продукцію відповідно до п. 5 зазначеного ДСТУ.
Постанова набирає чинності з дня її опублікування.

Визначено умови проведення Нацбанком на міжбанківському ринку операцій своп процентної ставки З метою сприяння розвитку фінансових ринків для поглиблення механізму монетарної трансмісії та підтримки процесів економічного розвитку через розвиток ринку похідних фінансових інструментів (деривативів) та стимулювання на цій основі довгострокового кредитування Нацбанк постановою від 28.05.2020 N 67 затвердив Положення про проведення Національним банком України на міжбанківському ринку операцій своп процентної ставки.
Нацбанк проводить операції своп процентної ставки з банками шляхом оголошення аукціонів за допомогою власного програмно-технологічного забезпечення або з використанням електронних торговельних систем.
Правління Нацбанку визначає періодичність, строк, мінімальний/максимальний рівень граничної ставки, обсяги проведення операцій своп процентної ставки та додаткові умови щодо проведення операцій своп процентної ставки після розгляду зазначеного питання Комітетом з монетарної політики Нацбанку.
Нацбанк надсилає банкам повідомлення про проведення аукціону своп процентної ставки (додаток 1) за допомогою електронної пошти Нацбанку або програмно-технологічного забезпечення, або з використанням електронних торговельних систем та розміщує таке повідомлення на сторінці офіційного Інтернет-представництва Нацбанку.
Умовою для подання банком заявки(ок) на проведення операцій своп процентної ставки є:
укладення банком із Нацбанком Генерального договору про проведення операцій своп процентної ставки (додаток 2);
сформований банком гарантійний фонд, який має забезпечувати всі операції своп процентної ставки, включаючи всі надані заявки на проведення операцій своп процентної ставки.
Постанова набрала чинності 30 травня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сйті Нацбанку від 29.05.2020 р.

27.05.2020

Створення та запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва: Уряд затвердив план заходів Кабмін розпорядженням від 20.05.2020 N 565-р затвердив план заходів щодо створення та запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Документом передбачено виконання, зокрема, таких завдань:
розроблення та внесення на розгляд Кабміну нормативно-правових актів, спрямованих на створення та запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
прийняття нормативно-правових актів у сфері будівництва;
розроблення та впровадження інформаційно-телекомунікаційної системи "Єдина державна електронна система у сфері будівництва";
доопрацювання програмного забезпечення державних електронних інформаційних ресурсів з метою забезпечення електронної інформаційної взаємодії з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва та приведення у відповідність з вимогами Закону від 17.10.2019 N 199-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва";
налагодження електронної інформаційної взаємодії між Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва та державних електронних інформаційних ресурсів через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;
тестування першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
навчання користувачів роботі з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва;
організація доступу користувачів до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
наповнення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва інформацією;
проведення інформаційної кампанії, пов'язаної із запровадженням Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Футбольні матчі в умовах карантину: затверджено рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів Головний державний санітарний лікар України постановою від 26.05.2020 N 27 затвердив Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів під час проведення футбольних матчів в Україні серед професіональних футбольних клубів в умовах карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Футбольні матчі організовуються в регіонах, в яких запроваджено послаблення протиепідемічних заходів, відповідно до постанови Кабміну від 20.05.2020 N 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів", а також відсутні додатково встановлені обмеження органами державної влади та органами місцевого самоврядування, що перешкоджають проведенню матчу.
Одночасно на всій території стадіону можуть перебувати не більше 200 осіб. Ці особи повинні бути не молодші за 18 та не старші за 60 років. Клуб-господар повинен на вимогу надати представнику Української асоціації футболу та уповноваженим представникам державної влади список присутніх на стадіоні осіб із зазначенням дати народження та функцій у організації та проведенні матчу.
Під час перебування в приміщенні учасники та офіційні особи матчу зобов'язані дотримуватись обмеження не більше однієї особи на 10 кв. м. площі приміщення.
Під час перебування на території стадіону учасники зобов'язані використовувати респіратори або захисні маски, крім футболістів, головних тренерів, бригади арбітрів під час безпосереднього перебування на футбольному полі, коментаторів та відеоасистентів арбітражу за умови встановлення між робочими місцями роздільних екранів.
На стадіоні організатором матчу повинно бути забезпечено:
мінімальний контакт учасників та організаторів футбольних матчів;
наявність спиртовмісних антисептиків з концентрацією активнодіючої речовини понад 60 % для ізопропілових спиртів та понад 70 % для етилових спиртів для обробки рук перед або всередині кожного приміщення;
дезінфекцію спиртовмісними розчинами поверхонь у всіх роздягальнях, медичних та допінг-кімнатах на стадіоні. Дезінфекція повинна бути завершена за 1 годину до тренування і 3 години до матчу;
обробку спиртовмісним антисептиком дверних ручок, кнопок ліфтів, вимикачів тощо кожні 30 хвилин;
наявність окремих додаткових контейнерів для збору, зберігання та утилізації засобів індивідуального захисту;
використання персоналізованих пляшок для напоїв. Заборонено обмінюватись особистими речами (рушники, халати тощо) з іншими гравцями;
провітрювання усіх приміщень кожні 3 години протягом 15 хвилин.
Згідно з документом забороняється:
функціонування фітнес-барів, спа-зон, надання послуг масажу (крім спортивного розігріву спортсменів безпосередньо перед виходом на футбольне поле);
централізоване харчування в місці проведення матчу.
Постанова набрала чинності 26 травня 2020 року.

Внесено зміни до Положення про ліцензування банків Нацбанк постановою від 25.05.2020 N 66 затвердив зміни до Положення про ліцензування банків.
Зокрема, передбачено спрощення підходів до моніторингу фінансового стану юросіб і майнового стану фізосіб - власників істотної участі в банку.
Так, зменшується обсяг інформації, яку має щорічно надавати власник істотної участі в банку. Відтепер для задовільного фінансового/майнового стану визначено такі критерії:
для юросіб - відсутність ознак незадовільного фінансового стану;
для фізосіб - платоспроможність (відповідно до оновлених підходів до оцінки).
Власник істотної участі щорічно до 1 лютого подаватиме письмове запевнення про відсутність підстав для погіршення майнового стану/ознак незадовільного фінансового стану, які мають відповідати вимогам, передбаченим Положенням.
Отже, у 2020 році власники істотної участі в банках не будуть подавати передбачені Положенням документи в межах їх щорічної оцінки фінансового/майнового стану.
Також уточнено порядок погодження керівників банку та керівника підрозділу внутрішнього аудиту. Якщо раніше Нацбанк вже погоджував кандидатуру керівника банку/керівника підрозділу внутрішнього аудиту на рівнозначні посади в тому ж або іншому банку та з дати успішного складання тесту пройшло не більше одного року, то тестування може не здійснюватися. Якщо кандидату було відмовлено в погодженні на посаду керівника банку/керівника підрозділу внутрішнього аудиту за результатами проведеного тестування, повторне призначення на посаду в цьому або іншому банку є можливим не раніше, ніж через 6 місяців.
Крім цього, уточнено порядок інформування банком щодо відкриття відокремленого підрозділу та скорочено перелік необхідних для цього документів. Відтепер банкам не потрібно подавати до Нацбанку економічне обґрунтування відкриття відокремленого підрозділу.
Постанова набрала чинності 27 травня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 26.05.2020 р.

Порядок держреєстрації речових прав на нерухоме майно удосконалено Кабмін постановою від 13.05.2020 N 399 вніс зміни до низки власних постанов у сфері державної реєстрації.
Зокрема, змінами до Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що судові рішення про заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій або заяви власників об'єктів нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій, заяви про відкликання раніше поданих заяв про заборону вчинення реєстраційних дій, що надходять до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, невідкладно реєструються державним реєстратором, нотаріусом у базі даних заяв.
У разі надходження заяви власника об'єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об'єкта нерухомого майна державний реєстратор відповідно до закону встановлює особу власника та перевіряє наявність державної реєстрації права власності на відповідний об'єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід'ємній архівній складовій частині. У разі коли подається заява щодо земельної ділянки, відомості про право власності на яку відсутні у Державному реєстрі прав, державний реєстратор перевіряє наявність державної реєстрації права власності у Державному земельному кадастрі.
У разі надходження заяви власника об'єкта нерухомого майна про відкликання власної заяви про заборону вчинення реєстраційних дій державний реєстратор відповідно до закону встановлює особу власника.
Заяви власника об'єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об'єкта нерухомого майна чи про відкликання власної заяви про заборону вчинення реєстраційних дій не підлягають формуванню та реєстрації у випадках, коли державним реєстратором не встановлено особу заявника або не встановлено належності об'єкта нерухомого майна на праві власності.
Також визначено, що у разі проведення державної реєстрації прав нотаріусом усі дії щодо прийняття та видачі відповідно до цього Порядку документів під час такої реєстрації може здійснювати його помічник.

21.05.2020

Оновлено Примірний табель матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров'я та ФОП, які надають первинну меддопомогу МОЗ наказом від 08.05.2020 N 1103 виклало у новій редакції Примірний табель матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров'я та фізичних осіб - підприємців, які надають первинну медичну допомогу.
Табель матеріально-технічного оснащення - документ, що визначає мінімальний перелік обладнання, устаткування та засобів, необхідних для оснащення конкретного типу закладу охорони здоров'я, його підрозділу, а також для забезпечення діяльності фізичних осіб - підприємців, що провадять господарську діяльність з медичної практики за певною спеціальністю (спеціальностями).
Додержання табелів матеріально-технічного оснащення є обов'язковим для всіх закладів охорони здоров'я, а також для фізичних осіб - підприємців, що провадять господарську діяльність з медичної практики.

Діють зміни до Інструкції з організації інкасації коштів та перевезення валютних цінностей банків Нацбанк постановою від 14.05.2020 N 64 затвердив зміни до Інструкції з організації інкасації коштів та перевезення валютних цінностей банків в Україні, згідно з якими, зокрема:
уточнено термін "валютні цінності";
уведено термін "інші цінності", що включає золото та інші дорогоцінні метали у вигляді злитків, пластин, дорогоцінне каміння, коштовності, платіжні документи та інші цінні папери;
передбачено можливість перевезення валютних цінностей непанцерованим оперативним автотранспортом, обладнаним системами, які забезпечують захист цінностей та пошкоджують вкладені цінності у разі несанкціонованого доступу до них, а також надають можливість переміщення цінностей від відправника до отримувача без доступу інкасаторів до них;
передбачено можливість використання непанцерованого автотранспорту для доставки розмінних, обігових, пам'ятних та ювілейних монет в обсягах до 100 мінімальних заробітних план із використанням захисту вогнепальною зброєю;
уніфіковано супровідні документи, що використовуються під час інкасації та перевезення валютних цінностей.
Банки, юрособи, які отримали ліцензію Нацбанку на надання банкам послуг з інкасації:
мають право протягом 6 місяців із дня набрання чинності постановою N 64 використовувати форми супровідної відомості до сумки з готівкою та супровідного касового ордера до сумки з валютними цінностями, встановлені Інструкцією, без урахування затверджених постановою N 64 змін;
зобов'язані протягом 6 місяців із дня набрання чинності постановою N 64 привести внутрішні положення, що регулюють діяльність підрозділів інкасації, у відповідність до вимог постанови N 64.
Постанова набрала чинності 21 травня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 20.05.2020 р.

18.05.2020

Визначено умови застосування спрощеного підходу до розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи НАССР Мінекономіки наказом від 24.04.2020 N 784 затвердило Правила застосування спрощеного підходу до розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
Ці Правила визначають сутність та умови застосування спрощеного підходу до розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) (далі - система НАССР), а також види потужностей, на яких він може застосовуватися.
Оператори ринку можуть застосовувати спрощений підхід до розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи НАССР, у всіх випадках, що дають змогу контролювати всі небезпечні фактори, які можуть бути під час виробництва та/або обігу кормів, з урахуванням видів (походження) технологічних процесів, які здійснює оператор ринку, та розмірів потужності.
Допускається не здійснювати розроблення, впровадження та застосування постійно діючих процедур, що засновані на принципах системи НАССР, якщо програми-передумови (незалежно від того, упроваджені вони з використанням настанов з належної практики виробництва чи без них) дають змогу контролювати небезпечні фактори в кормах і за умови виконання зобов'язання операторів ринку щодо випуску (реалізації) безпечних кормів.
Вимоги щодо розробки, упровадження та ефективного застосування процедур за спрощеним підходом повинні бути пропорційними ризику. Під час визначення можливості застосування спрощеного підходу до процедур, заснованих на принципах системи НАССР, ураховуються небезпечні фактори, пов'язані з технологічним процесом, харчовим продуктом та імовірністю їх впливу на безпечність кормів.
Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 08 травня 2020 р. за N 427/34710 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Встановлено нові вимоги до розкриття банками інформації про споживчі кредити та депозити в рекламі З метою поліпшення інформування банками клієнтів - фізичних осіб щодо банківських та інших фінансових послуг шляхом поширення реклами Нацбанк постановою від 14.05.2020 N 62 затвердив зміни до Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг.
Передбачено відтермінування до 1 вересня 2020 року набрання чинності вищезазначеним Положенням.
Документ мав набрати чинності з 2 червня 2020 року.
Передбачено нові вимоги до розкриття банками інформації про споживчі кредити та депозити в рекламі.
Реклама повинна містити основні умови отримання кредиту чи розміщення депозиту. Для кредиту має бути зазначено реальну річну процентну ставку, максимальну суму кредиту та його термін. Для депозиту - процентну ставку, термін вкладу, валюту та мінімальну суму. Також реклама фінансових послуг не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації.
На власних вебсайтах банки повинні розкрити повну, достовірну та актуальну інформацію про послуги, їх повну вартість для споживача, умови отримання та ризики. Для кредиту потрібно розкрити, зокрема, повну річну процентну ставку, загальні витрати споживача (включаючи не лише проценти, але й комісії банку, а також платежі за супутніми та додатковими послугами за їх наявності), періодичність виплати тіла кредиту, процентів та комісій, а також штрафи та пеню у випадку прострочення платежів. Для депозиту потрібно вказати процентну річну ставку, термін вкладу, умови дострокового зняття, платежі за додаткові та супутні послуги банку тощо. Усі примітки та уточнення повинні зазначатися однаковим за розміром і кольором шрифтом, що й умови надання послуги.
На вебсайтах мають запрацювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом чи доходів від розміщення коштів на депозит.
Зміни до Положення набирають чинності з 2 вересня 2020 року.

Внесено зміни до Положення про порядок визначення вартості чистих активів інститутів спільного інвестування НКЦПФР рішенням від 25.02.2020 N 77 внесла зміни до Положення про порядок визначення вартості чистих активів інститутів спільного інвестування.
Положення доповнено нормами, згідно з якими одними з ознак, що свідчать про зменшення корисності активу, у тому числі цінних паперів, які входять до складу активів ІСІ, з урахуванням положень Міжнародних стандартів фінансової звітності, є:
зупинення обігу цінних паперів, крім випадку зупинення обігу цінних паперів в процесі здійснення корпоративних операцій емітента;
зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку на підставі рішення НКЦПФР, прийнятого відповідно до п. 30 ст. 8 Закону "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", крім випадку прийняття такого рішення НКЦПФР на вимогу уповноваженого законом державного органу або його посадовою особою (далі - зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку);
заборона торгівлі цінними паперами на підставі рішення НКЦПФР, прийнятого відповідно до п. 163 ст. 8 Закону;
невиконання емітентом боргових цінних паперів у терміни та строки, встановлені рішенням про емісію/проспектом цінних паперів, своїх зобов'язань (невиплата доходу за цінними паперами, непогашення цінних паперів, у тому числі невиплата частини чи повної номінальної вартості цінних паперів);
порушення справи про банкрутство емітента цінних паперів або господарського товариства (боржника ІСІ).
У разі виникнення/зникнення щодо певного активу ІСІ вищезгаданих ознак компанія з управління активами повинна здійснити переоцінку такого активу відповідно до наступних положень.
У разі оприлюднення щодо цінних паперів, що входять до складу активів ІСІ, рішення НКЦПФР про зупинення обігу цінних паперів, крім випадку зупинення обігу цінних паперів в процесі здійснення корпоративних операцій емітента; рішення НКЦПФР про зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку; рішення НКЦПФР про заборону торгівлі цінними паперами, прийнятого відповідно до п. 163 ст. 8 Закону, такі цінні папери протягом 3 робочих днів з дати оприлюднення відповідного рішення НКЦПФР підлягають уцінці до нульової вартості.
У разі оприлюднення щодо цінних паперів, що входять до складу активів ІСІ, рішення НКЦПФР про відновлення обігу цінних паперів, крім випадку відновлення обігу цінних паперів в процесі здійснення корпоративних операцій емітента; рішення НКЦПФР про відновлення внесення змін до системи депозитарного обліку, щодо цінних паперів, обіг яких було зупинено на підставі рішення НКЦПФР про зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку; про відновлення торгівлі цінними паперами, торгівля якими була зупинена на підставі рішення НКЦПФР відповідно до п. 163 ст. 8 Закону, такі цінні папери протягом 3 робочих днів з дати оприлюднення відповідного рішення НКЦПФР підлягають дооцінці до справедливої вартості.
У разі оприлюднення щодо боргових цінних паперів, що входять до складу активів ІСІ, інформації про невиконання емітентом таких цінних паперів у терміни та строки, встановлені рішенням про емісію/проспектом цінних паперів, своїх зобов'язань (невиплати доходу за цінними паперами, непогашення цінних паперів, у тому числі невиплати частини чи повної номінальної вартості цінних паперів), такі цінні папери протягом 3 робочих днів з дати оприлюднення відповідної інформації підлягають уцінці до нульової вартості.
У разі оприлюднення (стосовно емітента цінних паперів, господарського товариства, - боржника ІСІ) інформації щодо постановленої господарським судом ухвали про затвердження плану санації боржника/прийняття господарським судом у справі про банкрутство ухвали та постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, протягом 3 робочих днів з дати, наступної після дати її оприлюднення, цінні папери такого емітента, паї/частки такого господарського товариства, а також дебіторська заборгованість боржника підлягає уцінці до нульової вартості.
У разі оприлюднення (стосовно емітента цінних паперів, господарського товариства, - боржника ІСІ) інформації щодо ухвали господарського суду щодо затвердження звіту керуючого санацією та закриття провадження у справі у зв'язку з виконанням плану санації і відновленням платоспроможності боржника, протягом 3 робочих днів з дати наступної після дати її оприлюднення, цінні папери такого емітента, паї/частки такого господарського товариства, а також дебіторська заборгованість боржника підлягає дооцінці до справедливої вартості.
Рішення зареєстровано в Міністерстві юстиції 13 травня 2020 р. за N 435/34718 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Внесено зміни до законодавства з метою підвищення спроможності системи охорони здоров'я протидіяти поширенню COVID-19 Президент підписав Закон від 07.05.2020 N 587-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою підвищення спроможності системи охорони здоров'я України протидіяти поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)".
Особам, які перебувають у закладах охорони здоров'я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв'язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій, допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується у розмірі 50 % середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу, за винятком медичних працівників, яким допомога по тимчасовій непрацездатності у таких випадках виплачується в розмірі 100 % середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу.
Відповідні зміни внесено до ч. 2 ст. 24 Закону "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Закон набирає чинності з дня його опублікування.
Закон діє протягом терміну дії карантину та обмежувальних заходів, запроваджених Кабміном в порядку, встановленому законом, та протягом 2 місяців з моменту їх відміни.

Уряд послабив карантинні обмеження для бізнесу Кабмін постановою від 14.05.2020 N 377 вніс зміни до своєї постанови від 11.03.2020 N 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".
Передбачено скасування обмеження щодо можливості здійснення торговельного обслуговування населення виключно в магазинах.
Дозволяється діяльність з надання послуг громадського харчування на відкритих (літніх) майданчиках, у тому числі під тентами, на верандах.
Згідно з попередньою редакцією відповідної норми дозволялася діяльність з надання послуг громадського харчування на відкритих (літніх) майданчиках просто неба.
Така діяльність дозволяється, зокрема, за умови забезпечення розміщення не більш як 4 осіб (раніше було - не більш як 2 клієнтів) за одним столом (без урахування дітей віком до 14 років).
Постанова набрала чинності 16 травня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 16.05.2020 N 91.

Ліцензія на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків стала електронною Нацбанк постановою від 08.05.2020 N 60 затвердив зміни до Положення про порядок видачі ліцензії на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків.
Передбачено такі нововведення:
запроваджується електронний реєстр ліцензій на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків;
замість паперової форми ліцензія стає електронною;
внесення відповідного облікового запису до електронного реєстру є фактом видачі заявнику ліцензії;
у зв'язку з переходом на електронну форму видачі ліцензії скасовуються послуги з переоформлення та видачі дубліката ліцензії.
Постанова набрала чинності 16 травня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 15.05.2020 р.

Положення про ведення касових операцій у національній валюті зазнало змін З метою приведення порядку ведення суб'єктами господарювання касових операцій у національній валюті в Україні у відповідність до вимог Законів "Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг" від 20.09.2019 N 128-IX та "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" від 12.09.2019 N 79-IX Нацбанк постановою від 07.05.2020 N 59 затвердив зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.
Положення доповнено нормою, згідно з якою оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням програмних РРО без ведення касової книги, є забезпечення щоденного створення засобами програмних РРО у паперовій та/або електронній формі фіскальних звітних чеків та подання їх до фіскального сервера засобами телекомунікацій, а також направлення створених програмними РРО електронних розрахункових документів та повідомлень для їх реєстрації і довгострокового зберігання до фіскального сервера.
Також уточнено, що підприємства / відокремлені підрозділи підприємств / фізичні особи - підприємці, які відповідно до законодавства України приймають до обслуговування електронні платіжні засоби та проводять розрахунки із застосуванням РРО і надають держателям електронних платіжних засобів послуги з видачі готівки з друкуванням квитанції платіжного термінала (або розрахункового документа), реєструють у встановленому порядку такі операції в розрахункових документах РРО або РК.
Постанова набирає чинності через 10 днів після її офіційного опублікування, а саме з 25 травня 2020 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 15.05.2020 р., за винятком окремих змін, які набирають чинності з 1 липня 2020 року та з 1 серпня 2020 року.

Затверджено зразок візуальної форми поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних ТЗ, що підтверджує укладання електронного договору міжнародного страхування Нацкомфінпослуг розпорядженням від 30.04.2020 N 841 затвердила зразок візуальної форми та технічний опис візуальної форми поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що підтверджує укладання електронного договору міжнародного страхування.
Предметом вищезазначеного договору страхування є майнові інтереси, що не суперечать закону, пов'язані з відшкодуванням страхувальником шкоди, заподіяної життю, здоров'ю, майну потерпілих внаслідок експлуатації забезпеченого транспортного засобу на території країн, зазначених у полісі. Факт укладання електронного договору міжнародного страхування посвідчується сертифікатом міжнародної системи автомобільного страхування "Зелена картка", який є необхідним документом для визнання страхового забезпечення за межами України і видається (направляється) страхувальнику. Страховик забезпечує відшкодування шкоди, заподіяної потерпілим - третім особам внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, що сталася під час дії полісу (договору) і винуватцем якої був водій транспортного засобу, зазначеного у полісі. Перелік страхових випадків, умови здійснення страхової виплати, причини відмови у страховій виплаті, права та обов'язки сторін, а також відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання умов цього договору визначається законодавством про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів країни відвідання, де стався страховий випадок. Зміна і припинення дії цього договору здійснюється у порядку, встановленому законодавством України.

15.05.2020

Удосконалено механізм використання бюджетних коштів для фінансової підтримки заходів в АПК шляхом здешевлення кредитів Кабмін постановою від 13.05.2020 N 361 вніс зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів.
Часткова компенсація відсоткової ставки за залученими у національній валюті банківськими кредитами на конкурсній основі надається суб'єктам господарювання агропромислового комплексу - юрособам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності та ФОП (далі - позичальники), які, окрім іншого, провадять діяльність у галузях тваринництва та використали кредитні кошти для покриття поточних витрат та витрат капітального (інвестиційного) характеру, пов'язаних із провадженням діяльності у галузі тваринництва, або які провадять діяльність за іншими видами сільськогосподарської діяльності (крім тваринництва).
Сума компенсації, що надається позичальникам та пов'язаним із ними особам протягом бюджетного року за короткостроковими, середньостроковими та довгостроковими кредитами, не може перевищувати:
для позичальників, які провадять діяльність у галузях тваринництва, - 15 млн грн;
для позичальників, які провадять діяльність за іншими видами сільськогосподарської діяльності (крім тваринництва), - 5 млн грн.

Водіям таксі дозволили їздити смугою для громадського транспорту Кабмін постановою від 13.05.2020 N 370 вніс зміни до Правил дорожнього руху.
Згідно зі змінами водій таксі має право:
рухатися на дорозі із смугою для маршрутних транспортних засобів, позначеною дорожнім знаком 5.8 ("Дорога із смугою для руху маршрутних транспортних засобів") або 5.11 ("Смуга для руху маршрутних транспортних засобів");
здійснювати посадку та висадку пасажирів у межах смуги для маршрутних транспортних засобів, позначеної дорожнім знаком 5.8 або 5.11, з урахуванням положень п. 15.1 та 15.2 Правил.

Антиросійські санкції продовжено Президент Указом від 14.05.2020 N 184/2020 ввів у дію рішення РНБО від 14.05.2020 "Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)".
Передбачено застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до низки фізичних осіб (додаток 1) та юридичних осіб (додаток 2).
Санкції застосовуються стосовно юридичних і фізичних осіб, пов'язаних з російською агресією проти України, а також щодо яких були застосовані відповідні рішення урядами США і країн ЄС.
Указ набирає чинності з дня його опублікування.

13.05.2020

Суб'єктам аудиторської діяльності до кінця року зменшили розмір внеску Аудиторська палата рішенням від 08.05.2020 N 37/2 внесла зміни до свого рішення від 25.04.2019 N 12/1 "Про розмір внеску, що сплачується суб'єктами аудиторської діяльності на користь Аудиторської палати України".
Тимчасово зменшено розмір внеску, який визначений п. 1 рішення N 12/1, який сплачується суб'єктами аудиторської діяльності на користь Аудиторської палати, та визначено, що його розмір у період з 01 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року становить 0,2 відсотка суми винагороди (без урахування ПДВ) за кожним договором з надання аудиторських послуг з обов'язкового аудиту підприємствам, які не є підприємствами, що становлять суспільний інтерес. Надмірно сплачені у вказаний період суб'єктами аудиторської діяльності на користь Аудиторської палати суми внесків зараховуються у рахунок майбутніх платежів.
Згідно з п. 1 рішення N 12/1 розмір внеску, який сплачується суб'єктами аудиторської діяльності на користь Аудиторської палати, становить (без урахування ПДВ) 0,8 відсотків суми винагороди за кожним договором з надання аудиторських послуг з обов'язкового аудиту підприємствам, які не є підприємствами, що становлять суспільний інтерес.

Порядок надання гірничих відводів удосконалено Кабмін постановою від 06.05.2020 N 352 вніс зміни до Положення про порядок надання гірничих відводів.
Гірничі відводи для розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, будівництва і експлуатації підземних споруд та інших цілей, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, надаються Держпраці після погодження заявки на отримання гірничого відводу з відповідним територіальним органом Держпраці.
Гірничі відводи для розробки родовищ корисних копалин місцевого значення надаються територіальними органами Держпраці.
Раніше гірничі відводи для розробки родовищ корисних копалин місцевого значення надавалися Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською Радами народних депутатів.
Положення доповнено нормою, згідно з якою розгляд заявки на отримання гірничого відводу не повинен перевищувати 21 день.